به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، محمدی، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش در اولین جلسه کمیسیون اوقات فراغت دانش آموزان با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته حدود ۱۸ هزار و ۶۵۹ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در سطح کشور تشکیل شد، گفت: بیش از ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در این پایگاه ها ثبت نام و فعالیت نمودند.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در ایجاد پایگاه اوقات فراغت رتبه اول را در سال گذشته کسب کرد، افزود: رتبه نخست در جذب دانش آموز نیز در اختیار استان کردستان است.

محمدی با تاکید بر محور برنامه های پیش بینی شده برای طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان ۹۲، تصریح کرد: برنامه های امسال اوقات فراغت دانش آموزان با رویکرد معرفتی، بصیرتی، مهارتی و کارآفرین تهیه و تدوین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش با اشاره به استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها و نهادها در اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان، اظهارکرد: با توجه به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، شعار طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان ۹۲ با عنوان هر دانش آموز – یک مهارت نام گرفته است.

وی با بیان اینکه خانواده ها نقش بسزایی در مدیریت اوقات فراغت پنهان دانش آموزان دارند، ادامه داد: با مشارکت خانواده ها در طرح اوقات فراغت دانش آموزان، مدیریت این ایام هدفمند تر خواهد شد.