به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اطلاع­ رسانی جامعة­ المصطفی، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ (مائده ۴۴)

بار دیگر چهره زشت ستم ظالمان از آستین دادستانی رژیم عربستان سعودی در پی تقاضای صدور حکم محاربه و اتهامات واهی و بی اساس علیه عالم وارسته و روحانی شیعی حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ نمر باقر النمر آشکار گردید. انسانی که در طول زندگی خود با تکیه بر سلاح تقوی و علم و پارسایی و ترویج معارف اسلامی خواستار رفع استضعاف و تبعیض از پیروان اهل بیت علیهم السلام و تشیّع و حقوق تضییع شده ایشان بوده، اینک در دام دسایس شیطانی و کینه توزی های طایفه ای خنّاثانی است که ریزه خوار تفکر باطل منجمد و خشونت محور وهابیت که زائیده سیاست های تفرقه افکنانه استعمار و استکبار جهانی است شده است.

این در حالی است که این رژیم که دنباله رو تفکرات باطل و قرون وسطائی وهابیت است در اقدامی دیگر ۱۸ تن از علماء، پزشکان و مهندسان عربستانی که همگی شیعه هستند را با همین اتهامات واهی بازداشت و زندانی نموده است. در طول تاریخ شاهد اتهاماتی از ناحیه ستمگران و حاکمان ظالم و زورمدار علیه انبیاء و اولیاء و صالحین بوده و هستیم؛ در دوره ای پیامبر مکرم اسلام (ص) را نیز خائن خطاب کرده اند، اکنون نیز همان تهمت ها را علیه پیروان ایشان و علمای دین که در راه تحقق عدالت و رفع ظلم گام می نهند، وارد می نمایند.

این روش در دنیای امروز که مردم آزاده و مسلمان در جای جای عالم بیدار شده اند، مقصد و سرمنزلی جز بطلان، اضمحلال و فنا ندارد و شاهدیم که انسان های آزاده در سراسر عالم و مسلمانان غیور خواهان پایان اینگونه اقدامات غیرانسانی از حکومت آل سعود و سایر حاکمان ظالم هستند.

جامعة المصطفی العالمیة ضمن ابراز نگرانی نسبت به حفظ جان روحانی مجاهد شیخ نمر باقر النمر و سایر زندانیان مظلوم رژیم آل سعود و محکوم نمودن اینگونه اقدامات از همه مجامع بین المللی و سازمان­ های حقوق بشری می خواهد تا هرچه سریعتر برای آزادی ایشان اقدام عاجل و موثر به عمل آورده و از دولتمردان عربستان بخواهند، ضمن رعایت اصول حقوق بشری، حقوق تضییع شده شیعیان آن کشور را به آنان بازگردانند.