به گزارش پارس به نقل از فارس، مرکز این زمین لرزه ۶.۱ ریشتری شهر کاکی در نزدیکی خورموج گزارش شده و زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلو متری زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش به دلیل زمین لرزه نسبتا شدید کوه مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می شود.

زمین لرزه ۶.۱ ریشتری ظهر امروز چندین پس لرزه داشته اما تاکنون گزارشی از خسارات مالی و یا جانی آن تهیه نشده است.

گفتنی است چند روز پیش نیز زمین لرزه‎ ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در استان بوشهر را لرزانده بود.

خسارات تخریبی زیاد در شهر شنبه

فرماندار دشتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: زلزله عصر امروز خسارت تخریبی زیادی در شهر شنبه داشته است.

سید علی هاشمی افزود: در همین ارتباط ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده است و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.

وی افزود: بر اثر این زلزله بخش هایی از کوه بیرمی و مند ریزش کرده است.

همچنین فرماندار درخواست بالگرد برای کمک رسانی به زلزله زدگان نموده است.

اجساد سه تن از زیر آوار بیرون کشیده شد

به گزارش خبرنگار فارس زلزله عصر امروز در دشتی تاکنون ۲۹ پس لرزه داشته است و بر اساس آخرین گزارش ها اجساد ۳ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر در شرایط عادی است

بر اساس گزارش خبرنگار فارس در بوشهر وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر هم اکنون عادی است.

گفتنی است فاصله تقریبا صد کیلومتری میان کانون زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر وجود داشته است.

شهر شنبه از حالت عادی خارج شده است/ انتقال ۱۰۰ مجروح به بیمارستان

به گزارش خبرنگار فارس از دشتی، ابراهیم درویشی بخشدار شنبه با اشاره به وضعیت تخریبی زیاد شهر شنبه گفت: به دلیل زلزله ۶.۱ ریشتری شهر از شرایط عادی خارج شده است و مردم به خیابان ها ریخته اند.

وی با اشاره به اینکه تخریب های منازل زیاد است افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر به بیمارستان انتقال یافته اند.

وی افزود: سیستم آبرسانی و برق منطقه ای شنبه نیز بر اثر زلزله قطع شده است.

مردم شنبه خواهان ارسال سریع کمک های امدادی هستند.

اعزام نیروهای امدادی چهار استان به مناطق زلزله زده

معاون عمرانی استاندار بوشهر در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: چهار استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و چهارمحال بختیاری که در مجاورت بوشهر بوده اند نیروهای امدادی خود را به سمت مناطق زلزله زده اعزام کرده اند.

شاپور رستمی افزود: ستاد بحران استان بوشهر تشکیل شده است و بسیج امکانات نیز صورت گرفته است.

همچنین وی افزود: با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور و سازمان جمعیت هلال اهمر نیروهای امدادی از ۴ استان مذکور به مناطق زلزله زده دشتی اعزام شده اند.

پیوستن سپاه امام صادق (ع) به مردم زلزله زده / ایست و بازرسی پلیس در ورودی های شنبه

سرپرست ستاد بحران استانداری بوشهر به خبرنگار فارس گفت: از اولین ساعات وقوع زلزله گروه های امداد و نجات جمعیت هلال اهمر در مناطق زلزله زده به ویژه شنبه مستقر شده اند و امکانات اولیه را برای کمک به زلزله زدگان فراهم آورده اند.

کاظم مرادی گفت: سپاه امام صادق (ع) هم در قالب یک گردان در حال پیوستن به مردم زلزله زده است.

وی افزود: تیم های امداد هلال احمر در حال ورود به مناطق زلزله زده هستند و به زودی بالگرد امدادی هم در منطقه مستقر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: از اورژانس های استان در خواست کمک صورت گرفته است.

فرماندار دیر نیز در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده و اکیپ های امدادی را برای کمک به مردم به همراه خود آورده است.

این گزارش حاکی است فرمانده نیروی انتظامی به همراه روسای پلیس های تخصصی، نیروهای راهور، پلیس راه، نیرو های عملیاتی و پشتیبانی پلیس در مناطق زلزله زده حاضر شدند. همچنین راه های خروجی و ورودی منطقه زلزله زده شنبه به وسیله ایست و بازرسی موقت پلیس تحت کنترل قرار گرفته است.

۵۰۰ نفر در زلزله بوشهر مجروح شدند

محمد تقی طالبیان در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تیم ارزیاب اورژانس کشور به منطقه زلزله زده اعزام شده و برآورد اولیه نشان می دهد زلزله استان بوشهر حدود ۵۰۰ نفر را در روستاهای شنبه و سنا مجروح کرده است به همین علت تیم امداد اورژانس که از استانهای مجاور اعزام می شوند، افزایش یافت.

وی گفت: ۷ اتوبوس آمبولانس که هر کدام مجهز به ۱۰۰ بسته تخصصی نجات شامل گاز، باند، آنژیوکت، آتل و… است از اهواز، شیراز، یاسوج، جهرم و آبادان به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

وی گفت: در حال ارزیابی هستیم که اگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نمی تواند تا ۲۴ ساعت آینده به همه مجروحان این زلزله خدمات رسانی کند، فردا بیمارستان صحرایی را که در شیراز و اهواز آماده است در منطقه زلزله زده برپا کنیم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: هنوز گزارش دقیقی از موارد فوتی این حادثه نداریم اما در گزارشهای بعدی به این موارد اشاره می کنیم.

حضور نماینده ولی فقیه در بوشهر در مناطق زلزله زده

حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ساعات اولیه وقوع حادثه به جمع مردم زلزله زده دشتی پیوست.

به گزارش خبرنگار فارس از بوشهر، در پی زلزله ۶.۱ ریشتری در شهرستان دشتی حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: حادثه تاسف برانگیز وقوع زلزله در منطقه دشتی و خبر کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطه مایه تاسف و تالم شدید همگان و اینجانب شد.

در ادامه این پیام آمده است: این ضایعه جانسوز را به حضرت بقیه الله العظم (عج) ، مقام معظم رهبری و مردم گرانقدر استان بوشهر به ویژه خانواده های داغدار تسلیت عرض می نمایم.

لازم به ذکر است آیت الله صفایی بوشهری در ساعات اولیه وقوع این زلزله در مناطق زلزله زده حضور یافت.

۳۱ کشته در زلزله دشتی / اعزام نیروهای بهداشت محیط به منطقه زلزله زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کشته شدن ۳۱ نفر در زلزله عصر امروز در شهرستان دشتی تاکنون خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: زلزله ۶.۱ ریشتری دشتی تاکنون ۳۱ نفر کشته بر جای گذاشته است.

وی افزود: تجهیزان پزشکی شامل آمبولانس، پزشک و نیروهای امدادی به مناطق زلزله زده فرستاده شده است.

وی تصریح کرد: ۲۲ آمبولانس به مناطق زلزله زده فرستاده ایم و همکاران بهداشت محیط و بیماری های عفونی هم در منطقه حضور دارند.

غلامرضا حیدری افزود: درمان های اولیه را در محل انجام می دهیم و اگر نیاز به درمان های تخصصی بود افراد مجروح را به بوشهر اعزام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امکانات ما برای درمان مجروحان کافیست اما نیروهای پزشکی اصفهان و شیراز هم اعلام آمادگی کرده اند.

توزیع ۵۰۰ چادر و ۲۰۰۰ تخته پتو در میان زلزله زدگان/ ترافیک شدید در جاده منتهی به شنبه

رئیس هلال احمر دشتی گفت: ۵۰۰ چادر، ۲۰۰۰ تخته پتو، ۲۰۰ طاقه موکت و ۲ تن مواد غذایی در بین زلزله زدگان دشتی توزیع خواهد شد.

سید اسماعیل جعفری رئیس هلال احمر دشتی در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: ۵۰۰ چادر، ۲۰۰۰ تخته پتو، ۲۰۰ طاقه موکت و ۲ تن مواد غذایی در بین زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه کاکی نیز با ابراز تاسف از حادثه اخیر گفت: حادثه دلخراشی در منطقه رخ داده است که این حادثه را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت می گویم.

به گزارش خبرنگار فارس، وضعیت شهر دشتی بسیار شلوغ است و سیل عظیمی از مردم شهر های اطراف برای کمک رسانی به زلزله زدگان راهی دشتی شده اند و ترافیک بسیار شدیدی در جاده منتهی به شنبه مشاهده می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: بعد از وقوع زلزله فرماندهی انتظامی با بسیج امکانات و نیروهای موجود با کمک فرماندهی انتظامی دیر و تنکستان به محل حادثه اعزام شدند.

حیدر عباس زاده گفت: هم اکنون مشکل انتظامی نداریم و پلیس راه در منطقه حضور دارد و شاهد ترافیک شدید به سمت شنبه هستیم.

گفتنی است ساعت ۱۶: ۲۲: ۴۹ امروز زلزله ای به بزرگی ۶.۱ در مقیاس ریشتر بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند.

این زلزله بیش از ۳۱ کشته و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.