به گزارش پارس ، فریدون حسنوند استاندار بوشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح آخرین جزئیات زلزله عصر امروز در استان بوشهر، گفت: مرکز این زلزله روستاهای شنبه، باغان، درویشی و کاکی در شهرستان دشتی بوده است.

وی افزود: این زلزله در سه مرحله به بزرگای ۶.۱، ۴.۸ و ۵.۳ در مقیاس ریشتر بوده و تا به حال هیچ آماری از میزان خسارت وارده اعلام نشده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: عملیات امدادرسانی آغاز شده و نیروهای بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی نیز آماده و به محل اعزام شده اند.

حسنوند تاکید کرد: شورای تامین امنیت استان نیز تشکیل جلسه داده و تا یکی دو ساعت آینده جزئیات بیشتری از این حادثه اعلام خواهد شد.

وی همچنین اخبار مربوط به خسارات وارده به نیروگاه اتمی بوشهر در اثر این زلزله را تکذیب کرد و گفت: نیروگاه اتمی بوشهر با مرکز زلزله چندصد کیلومتر فاصله داشته و هیچ آسیبی به این نیروگاه نرسیده است، بنابر این اخبار منشره در این زمینه دروغ است.

لازم به ذکر است، ساعت ۱۶: ۲۲ عصر امروز (سه شنبه ۲۰ فروردین) زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر را لرزاند دو پس لرزه ۵.۳ و ۴.۸ ریشتری را این منطقه را لرزاند.