به گزارش پارس ، احمدرضا درویش کارگردان سینما در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که طبق آخرین اخبار اعلام شده" رستاخیز" مدت هاست که آماده نمایش است، گفت: در حال حاضر تهیه کنندگان این فیلم سینمایی مشغول برنامه ریزی برای اکران هستند و هنوز نمی توانم خبر قطعی ای درباره زمان اکران این فیلم سینمایی بدهم؛ چراکه من هم اطلاعات دقیقی از برنامه ریزی تهیه کنندگان در این باره ندارم.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد وی برای زمان اکران فیلم سینمایی" رستاخیز" چیست؟ توضیح داد: هر فیلمسازی آرزو دارد فیلمی که می سازد، به خوبی دیده شود. اینکه" رستاخیز" در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید و یا در اکران عمومی چندان فرقی ندارد، مهم این است که بتوان آن را به بهترین نحو نمایش داد.

کارگردان فیلم ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه گذاران این فیلم شامل دو کمپانی" دلتا مدیا" و" آکوا فالز" هستند و نقی علیقلی زاده تهیه کننده ایرانی را در این فیلم همراهی کردند، هنوز زمان مناسبی را برای اکران این فیلم سینمایی انتخاب نکردند و تا امروز شرایط مناسبی را برای اکران" رستاخیز" در سینما ندیده اند.

به گزارش مهر، در حال حاضر کار دوبله این فیلم به عربی در حال انجام است و فیلم همچنین دوبله انگلیسی هم خواهد شد. البته گروه تولید فیلم در نظر دارند این اثر تاریخی - مذهبی را به چند زبان دیگر نیز دوبله کنند تا در پخش جهانی بتوان بهتر عمل کرد.

فیلمبرداری فیلم" رستاخیز" در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ شروع شده و طی ۳ مرحله فیلمبرداری در شهریور ماه سال ۸۹ به اتمام رسید. این فیلم سینمایی در شهرهای بم، شاهرود، فومن، شهداد، پرندک و تهران فیلمبرداری شده است.

مراحل فنی این فیلم سینمایی در بهترین استودیوهای لندن و توسط عوامل حرفه ای هالیوودی انجام شده و تدوین فیلم نیز توسط طریق انوار تدوینگر فیلم" سخنرانی پادشاه" نامزد دریافت جایزه اسکار صورت پذیرفته و موسیقی آن نیز توسط" استفن واربک" آهنگساز فیلم" شکسپیر عاشق" برنده جایزه اسکار ساخته شده است.

در این فیلم بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، انوش معظمی، حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات و زهره حمیدی حضور دارند.

" رستاخیز" دررابطه با واقعه عاشوراست که با همراهی بکیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام حسین بن علی و متن حوادث واقعه عاشورا می پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را در بر می گیرد.

فیلم سینمایی" رستاخیز" به سه زبان و با سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد. زبان اصلی فیلم فارسی خواهد بود و به زبان های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد. این فیلم از تکنیک های برتر جلوه های ویژه تصویری CGI بهره می برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است