به گزارش پارس به نقل از مهر، یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام آلاینده ها به غیر از الاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده و میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون با ۵ واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد ۸۲ قرار دارد و هوای پایتخت سالم است.

وی با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در حال حاضر دربیشتر ایستگاههای تهران به غیر از ایستگاههای پارک رازی، پاسداران، و شهرداری منطقه ۱۵ از نظر آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط سالم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری است تصریح کرد: انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا فردا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم قرار گیرد.

رشیدی تاکید کرد: افزایش تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن، افزایش تعداد تنفس در عموم افراد از جمله اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم است.