به گزارش پارس به نقل از تعامل، طرفداران سریال « بازی تاج و تخت» در سراسر دنیا آنقدر مشتاق دیدن قسمت جدید این سریال بودند که تنها ۲۴ ساعت پس از روی آنتن رفتن قسمت اول فصل سوم سریال، رکورد دانلود غیرقانونی یک سریال را شکستند.

صدها هزار نفر دوستدار این سریال برای تماشای اپیزود اول فصل سوم، به اینترنت هجوم بردند و از طریق فایل های تورنت، کپی غیرقانونی سریال را دانلود کردند.

آمار سایت « تورنت فریک» نشان می دهد تنها چند ساعت پس از روی آنتن رفتن این اپیزود، ۱۶۳ هزار و ۸۸ نفر فایل کپی غیرقانونی را برای دانلود دیگران به اشتراک گذاشته بودند، ۱۱۰ هزار و ۳۰۳ نفر آماده تماشای این اپیزود بودند و ۵۲ هزار و ۷۸۶ نفر هم در حال دانلود این اپیزود بودند.

به گزارش « تورنت فریک» این آمار بی سابقه بوده و « بازی تاج و تخت» موفق شده رکورد قبلی دانلود غیرقانونی یک سریال (در بازه ۲۴ ساعت) را بشکند. رکورد قبلی در دست قسمت اول فصل اول سریال « قهرمانان» با ۱۴۴ هزار و ۶۶۳ دانلود بود.

تخمین زده می شود با احتساب دیگر راه های دانلود در اینترنت، قسمت اول فصل سوم « بازی تاج و تخت» روزانه حدود یک میلیون دانلود داشته باشد.

دانلود غیرقانونی یک سریال دلایل مختلفی دارد؛ یکی اینکه پخش سریال در کشور فرد دانلودکننده با تاخیر است و یا اینکه سریال در آن کشور پخش نمی شود. درمورد « بازی تاج و تخت» باید گفت این سریال در آمریکا از شبکه کابلی اچ بی او پخش می شود و افرادی که مشترک این شبکه نیستند هم برای تماشای آن به دانلود غیرقانونی روی می آورند. ۱۲.۹ درصد دانلود غیرقانونی اپیزود جدید این سریال در آمریکا بوده است.