به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد شیبانی رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: دیگر در سازمان غذا و دارو مسئولیتی ندارم و قرار بود که از فروردین ماه بنده دیگر به این سازمان برنگردم.

احمد شیبانی افزود: بنده به هیچ وجه از سمت خود به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو استعفا نکرده ام و این مسئولیت را ترک نکردم، دوستان و مسئولان جدید وزارت بهداشت مایل به ادامه همکاری با بنده نبودند و قبل از تعطیلات و در آخرین روزهای سال گذشته به من گفتند که این سمت را تحویل دهم.

وی در پاسخ به پرسش که علت این برکناری چه بود ادامه داد: بنده تمایلی ندارم که در این مورد صبحت کنم و در مورد مشکلات دارویی کشور که سال گذشته به آن مواجه بودیم هم صحبت نمی کنم. در مورد جایگزینم در سازمان غذا و دارو نیز اطلاعی ندارم.

از زمان تصدی حسن طریقت منفرد، به عنوان سرپرست وزارت بهداشت در سه ماه گذشته به جای مرضیه وحید دستجردی حدود ۱۱ نفر از مسئولان سابق ستاد وزارت بهداشت از جمله معاون آموزشی، معاون بهداشتی، رئیس اورژانس، مدیر روابط عمومی، رئیس دفتر وزارتی، رئیس حراست، رئیس شورای آموزش پزشکی تخصصی و رئیس شورای نظارت بر تخلفات اداری تغییر کردند.

سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت: شیبانی دیگر تمایلی به ادامه فعالیت خود نداشت و با اصرار خود استعفا کردمهندس وحید رحمتی رودسری، سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با تاکید بر این که در خصوص رفتن دکتر شیبانی از سازمان غذا و دارو عزلی در میان نبوده است، گفت: دکتر شیبانی پایان سال گذشته با اصرار خود استعفا و از وزارت بهداشت خداحافظی کرد.

وی در خصوص علت کناره گیری شیبانی از ریاست سازمان غذا و دارو گفت: دکتر شیبانی در آخرین جلسه شورای معاونین در پایان سال گذشته عنوان کرد که سالهاست بازنشستگی اش به تعویق افتاده و تمایلی به تمدید مدت فعالیت خود ندارد. دکتر شیبانی همچنین عنوان کرد از آنجا که سال ۹۱ سال پرمشغله ای داشته به این نتیجه رسیده که در سال ۹۲ در این مجموعه نباشد. به این ترتیب بود که با همکاران خود در شورای معاونین وزارت بهداشت نیز خداحافظی کرد.

رحمتی رودسری درباره گزینه های پیشنهادی برای ریاست سازمان غذا و دارو نیز گفت: در این زمینه نیز چند گزینه مطرح است که هنوز نهایی نشده و حداکثر تا پایان هفته جاری در این زمینه تصمیم گیری می شود.