به گزارش پارس به نقل از فارس، « غلامرضا فرجی» مدیر پخش و بازاریابی مرکز خدمات سینمایی حوزه هنری گفت: استقبال مخاطبین از فیلم « حوض نقاشی» بسیار خوب بود. در تهران ۲۱سالن در اختیار فیلم است و در شهرستان ۲۶ سالن به این فیلم اختصاص یافته است و مجموع فروش فیلم در تهران و شهرستان به ۹۰۰ میلیون تومان رسید.

وی درباره تبلیغات فیلم توضیح داد: دور جدید تبلیغات فیلم از روز ۱۵ فروردین ماه آغاز شد و با توجه به استقبال مخاطبین تابلوهای شهری و تبلیغات در مترو افزایش یافت و تبلیغات در استان های خراسان، اصفهان و شیراز نیز آغاز شد.

وی درباره تیزرهای تلویزیونی فیلم گفت: تیزرهای تلویزیونی فیلم توسط کمال تبریزی ساخته شده است که به صورت معمول از شبکه های مختلف سیما پخش شد و تیزرهای جدید فیلم « حوض نقاشی» از ۱۷ فروردین ماه از رسانه ملی پخش می شود.

فرجی درباره پیش بینی فروش فیلم در روزهای آتی گفت: « حوض نقاشی» در روزهای آتی با اتمام سفرهای نوروزی و بازگشایی دانشگاه ها با اقبال بیشتری از سوی تماشاگران مواجه خواهد شد و به زودی به باشگاه میلیاردی ها خواهد پیوست. سینما آزادی از جمله سینماهای بسیار خوب این فیلم به شمار می آید و فروش آن در صدر سالن سینمایی فیلم « حوض نقاشی» قراردارد.

بنابراین گزارش، چهارشنبه فروش فیلم در تهران ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در شب گذشته (۱۶ فروردین ماه) به فروش ۴۸ میلیون تومانی دست یافت. در فیلم « حوض نقاشی» شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدر عرفایی ایفای نقش های اصلی را برعهده دارند. فیلم داستان زوجی را روایت می کند که با وجود مشکلات جسمی تلاش می کنند تا بر مشکلات زندگی فائق آیند. « حوض نقاشی» محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

* رسوایی صدرنشین گیشه نوروزی با بیش از دومیلیارد فروش

طی اکران های نوروزی که از ۲۳ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، فیلم سینمایی « رسوایی» ساخته مسعود ده نمکی با بیش از ۲ میلیارد تومان فروش عنوان صدرنشینی گیشه را به خود اختصاص داده است.

داستان فیلم سینمایی « رسوایی» آخرین ساخته مسعود ده نمکی از این قرار است که، افسانه دختر بدنام محل است که مورد توجه همسایه ای از اهالی است. این دختر به دلیل بدهی های خود و پدرش در آستانه فروپاشی اخلاقی است او پس از ربودن سفته های پدرش به هنگام فرار با حاج یوسف روحانی زاهد محل آشنا می شود و …

در این فیلم اکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمد رضا شریفی نیا، کامران تفتی، مریم کاویانی، امیر دژاکام، امیر نوری، اسماعیل خلج، مجید مشیری، آرزو افشار، تینا آخوند تبار، مهسا کامیابی، ارسلان قاسمی، عباس محبوب، محبوبه بیات، ابوالفضل همراه، فرامرز روشنایی، اسدالله یکتا، مختار سائقی، مجید شهریاری، یوسف قربانی، داوود ناقور، احمد جلیل نژاد، محبوبه تقویت، علی خیامی، مجتبی امینی، کمال سید محسن، ملیکا شعبان و … به ایفای نقش پرداخته اند.

* اولین فیلم سینمایی انیمیشن ایرانی میلیاردی شد

همچنین فیلم انیمیشن « تهران ۱۵۰۰» به کارگردانی بهرام عظیمی نیز با بیش از ۱ میلیارد فروش در رده دوم گیشه سینماهای کشور قرار گرفته است.

انیمیشن « تهران ۱۵۰۰» به کارگردانی بهرام عظیمی که شهر تهران را در سال ۱۵۰۰ شمسی به تصویر می کشد، از شخصیت و کاراکترهای بازیگران مشهور سینما هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، محمدرضا شریفی نیا، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی بهره گرفته شده و این بازیگران نقش های خود را دوبله کرده اند.

فیلمنامه « تهران ۱۵۰۰» را امیر مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی و حبیب رضایی نوشته اند. فیلم در ژانر کمدی است و داستان آن درباره گذشته و حال پیرمردی ۱۶۰ ساله به نام اکبر آقا (مهران مدیری) است و زمان داستان ۱۵ روز قبل از تحویل سال ۱۵۰۰ هجری شمسی است. در سال ۱۵۰۰ ربات ها در کنار مردم زندگی می کنند و آدم های پولدار می توانند با امکانات پیشرفته پزشکی تا ۱۶۰ سال زندگی کنند!