به گزارش پارس سید علی ریاض در گفت وگو با خبرنگار« حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، در تشریح عملکرد این مرکز از ۲۷ اسفند تا دهم فروردین ماه، با بیان اینکه هفت مرکز درمانی در مکه و شش مرکز نیز در مدینه برای ارائه خدمات مناسب درمانی به زائران مستقر هستند، گفت: در این مدت بیش از ۲۲۵۰ نفر به درمانگاه های مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه مراجعه کردند و توسط متخصصان یا پزشکان عمومی معاینه شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ نفر کادر پزشکی و اجرایی در درمانگاه های این مرکز در مکه و مدینه مشغول به فعالیت هستند، گفت: این تعداد شامل متخصص داخلی، ‏ قلب، ‏ زنان، ‏ پزشک عمومی، ‏ پرستار، ‏ تکنسیین های فوریت های پزشکی، ‏ تکنسیین های دارویی، ‏ کارشناسان بهداشت و پزشکان رابط زبان دان است.

ریاض با اشاره به اینکه در این مدت خوشبختانه هیچ مورد فوتی نبوده است ادامه داد: در این مراکز، علاوه بر ویزیت توسط پزشکان، خدمات درمانی نظیر بستری موقت، سرم درمانی، جراحی موضعی، تست قند خون، نوار قلب، پانسمان و تزریقات نیز ارایه می شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به ارائه ۸۳۵ مورد خدمات پیراپزشکی به زائران شامل خدمات پانسمان، نوار قلب و تزریقات، گفت: در این مدت ۲۰ مورد دیالیز و دو مورد عمل جراحی بزرگ در مراکز درمانی هلال احمر در عربستان صورت گرفته است.