به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، توصیه ها و هشدارهای پلیسی که همواره از سوی مراجع ذی‏ ربط بارها و بارها گوشزد می‏ شود، بسیار راهگشاست و می‏ تواند جلوی بسیاری از جرائم را بگیرد.

این‏ بار روی صحبت با مدیران و رانندگان آژانس های تاکسی سرویس است که در تعطیلات نوروزی و به خصوص در روز ۱۳ بدر کار آنها افزایش قابل ملاحظه‏ ای می‏ یابد و باید بیشتر مراقب اوضاع باشند.

در ادامه توصیه‏ هایی به این مراکز ارائه می‏ شود که امید می‏ رود مورد توجه قرار گیرد.

مدیران و رانندگان آژانس های تاکسی سرویس باید هنگام مراجعه مسافران اعم از فردی یا دسته جمعی برای کرایه خودرو حتماً مشخصات دقیق آنان را در دفتر ثبت کنند.

رانندگان آژانس ها از توافق دو جانبه بدون اطلاع مسئول آژانس و ثبت مشخصات کامل متقاضیان و جابه‏ جایی مسافران خودداری کنند.

مدیران و رانندگان آژانس های تاکسی سرویس باید با مسافرانی که با مراجعه حضوری و پیشنهاد مبالغ اغواکننده قصد کرایه خودرو به مقصد اعلامی را دارند، با شک و ظن و هوشیاری برخورد کرده و عنداللزوم علاوه بر ثبت مشخصات کامل آنها به نحو مقتضی واحدهای انتظامی را مطلع سازند.

مدیران و رانندگان آژانس های تاکسی سرویس باید درباره مسافرانی که بار غیرمتعارف به همراه دارند، اعم از وسایل منزل یا ابزار فنی و… دقت داشته باشند نسبت به اعلام مشخصات دقیق آنها به واحدهای انتظامی، به منظور کنترل اقدام کنند.

در صورت کرایه دربست خودرو توسط مسافران مراجعه کننده، اسناد و مدارک هویتی متعدد (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت) از آنان خواسته و با فرد مربوط تطبیق داده شود.

در صورت مواجه شدن با هرگونه اعمال و حرکات مشکوک در مسیر، رانندگان خودرو به اولین واحد انتظامی مسیر مراتب را اطلاع داده و ترجیحاً به رده های آگاهی پلیس مراجعه کنند.

با توجه به شگرد مجرمان حرفه ای در بیهوش کردن رانندگان خودروهای کرایه و سرقت به عنف یا عادی خودرو که بعضا ً منحصر به فوت صاحب خودرو می شود، لازم است تا کلیه رانندگان آژانس ها از دریافت هرگونه خوردنی و آشامیدنی از مسافران نهایت دقت را معمول داشته و هوشیار باشند.

رعایت کلیه موازین و نکاتی که منجر به پیشگیری از جرایم می شود، به عنوان یک ضرورت مورد توجه رانندگان عزیز قرار گیرد.