به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، سعیده معانی اظهارکرد: قبل از سفر برنامه ریزی و پیش بینی لازم برای محل، زمان و نوع غذاهایی که در طول سفر به آن نیاز دارید، انجام دهید.

وی با بیان اینکه در رستوران ها از خوردن غذاهای سس دار، پرخامه، چرب و سرخ شده اجتناب کنید، گفت: به افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و چربی خون بالا توصیه می شود در رستوران ها غذاهایی همچون ماکارونی، سیب زمینی پخته، نان و سبزیجات پخته سفارش دهند.

این کارشناس تغذیه افزود: در ایام نوروز زیاده روی کودکان در مصرف شیرینی و شکلات اغلب باعث بروز مشکلات گوارشی مثل درد معده، تهوع و استفراغ می شود و مانع مصرف وعده های اصلی غذا می شود، همچنین در بزرگسالان زیاده روی در خوردن می تواند منجر به مشکلات گوارشی و افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه اضافه وزن در ایام نوروز شود.

وی توصیه کرد: میوه های خشک به نسبت واحد حجم کالری بیشتری دارند، اما به دلیل نگهداری آسانتر برای استفاده در مدت طولانی و سفر مناسبتر هستند.

معانی با تاکید بر این مطلب که از مصرف زیاد چای و قهوه پرهیز کنید، گفت: برای داشتن خواب راحت، بین صرف غذا و خواب حداقل ۲ ساعت فاصله زمانی را رعایت کنید و بین میان وعده کودکان تا زمان صرف غذا حداقل ۲ ساعت فاصله زمانی را رعایت کنید.