به گزارش پارس  به نقل از ایسنا، نماینده اعزامی ایران به نشست اتحادیه جهانی بین المجالس در اکوادور نسبت به پیامدهای منفی سیاست برخی کشورها برای آزادسازی مواد مخدر و قانونی کردن آن هشدار داد.

  بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در میزگرد ویژه تاثیر قانونی کردن فروش مواد مخدر بر مهار جرائم سازمان یافته در یکصد و بیست و هشتمین نشست اتحادیه بین المجالس در کیتو گفت: آزادسازی مواد مخدر ممکن است قیمت آن را کاهش دهد اما خطر افزایش مصرف آن غیر قابل انکار است و در نتیجه، چنین سیاستی، هوشمندانه به حساب نمی آید.

وی تصریح کرد: ناکارآمدی ها در مقابله با تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر و نقائص موجود در قوانین داخلی کشورها و کنوانسیون های بین المللی مربوط به مواد مخدر نباید به قانونی کردن مواد مخدر منتهی شود.

این نماینده مجلس، تولید و قاچاق مواد مخدر را تهدیدی جدی برای امنیت، ثبات اجتماعی و توسعه اقتصادی کشورها و ملت ها دانست و خاطرنشان کرد: مواد مخدر نهاد خانواده و نیروی کار جوامع را تضعیف می کند و موجب رشد جرایم در کشورها می شود.

نماینده اسدآباد همدان با تشریح اقدامات صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تصریح کرد: ایران هزینه سنگینی را در این ارتباط متحمل شده و در این راه بیش از سه هزار شهید را تقدیم کرده است.

گفتنی است در یکصد و بیست و هشتمین نشست اتحادیه جهانی بین المجالس ۱۵۰۰ تن از نمایندگان ۱۴۰ کشور جهان حضور داشتند.