به گزارش پارس به نقل از  مهر، در نخستین روز دی ماه سال ۹۱، پسر جنایتکار در اقدامی جنون آمیز در اصفهان پدر، مادر و برادرش را به قتل رساند. شامگاه یکم دی ماه مردی در تماس با پلیس از قتل اعضای خانواده اش در منطقه بزرگمهر خبر داد. تیم جنایی پس از حضور در محل درگیری دریافتند زن و مردی به همراه پسر خود به قتل رسیده اند. یکی از پسران خانواده که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود نیز زخمی بود که بلافاصله اقدامات برای درمان او آغاز شد. در حالی که مرد مجروح مدعی بود قتل از سوی افرادی ناشناس رخ داده است اما بررسی صحنه قتل این موضوع را رد می کرد. با کشف سرنخ هایی در محل قتل، بازجویی از مرد مجروح پس از بهبود حالش آغاز شد و او در بازجویی به قتل اعتراف کرد. متهم توجه زیاد پدر و مادرش به برادر کوچکتر و حسادت را انگیزه این جنایت اعلام کرد.

کشف جسد مجری صداو سیما

صبح سومین روز دی ماه جسد یکی از مجریان صدا و سیما در منزل شخصی اش کشف شد. بامداد سوم دی ماه ۹۱ در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت فردی به نام" نیما نهاوندیان" از مجریان صدا و سیما در منزل شخصی اش، بلافاصله مامورین کلانتری ۱۳۷ شهرآرا و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و با حفظ صحنه، به بررسی در این خصوص پرداختند. جسد متوفی برای تشخیص علت فوت به پزشکی قانونی منتقل و با گذشت سه ماه علت مرگ او اعلام نشده است.

آزار و اذیت دختران به بهانه ارتباط با ارواح

در این ماه راز مرد شیطان صفت که بهانه حل مشکلات و یا ارتباط با عالم ارواح دختران جوان را به مخفیگاهش می کشاند و مورد آزار و اذیت قرار می داد، فاش شد. رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت چند دختر جوان در اداره جنایی پلیس آگاهی مشهد در دستور کار پلیس قرار گرفت. بررسی ها نشان داد مرد ۴۰ ساله ای با فریب دختران جوان آنها را به خانه خود در محله قاسم آباد مشهد کشانده و آنها را قربانی نیت شوم خود می کند. تحقیقات بر روی این پرونده مشخص کرد، مرد شیطان صفت با یک خودروی پژو در سطح شهر مسافرکشی کرده و طعمه های خود را از میان مسافرانش انتخاب می کرد. او با دادن وعده هایی مانند ارتباط با ارواح، رایگان کردن تماس با همراه اول و حل مشکلات در دستگاه های دولتی با قربانی خود طرح دوستی می ریخت و سپس او را به خانه خود می کشاند. متهم زمانی که قصد اخاذی میلیونی از آخرین طعمه خود را داشت در دام کارآگاهان پلیس آگاهی گرفتار شد و به دام افتاد. بازرسی خانه و خودروی متهم ماموران را با جزئیات بیشتری از جنایت های سیاه مرد شیطان صفت روبرو کرد. ماموران از متهم بیش از ۱۰ گوشی تلفن همراه کشف کردند که در آنها فیلم چند دختر که از سوی متهم مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند کشف شد.

اعدام دو برادر متجاوز

در شانزدهمین روز دی ماه حکم اعدام دو برادر متجاوز در شهرکرد اجرا شد. دو برادر شیطان صفت ۲۶ تیر سال ۹۱، پسر ۱۶ ساله ای را هنگام رفتم به مسجد جامع هفشجان از توابع شهرکرد ربوده و او را به بیابان های اطراف شهر بردند. آنها سپس با تهدید و زور پسر نوجوان را مورد آزار و اذیت قرار دادند. پس از شکایت پسر نوجوان تیمی از ماموران تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده و دو برادر ۲۱ و ۲۴ ساله را در این رابطه دستگیر کردند. متهمان پس از روبه رو شده با شاکی به جرم خود اعتراف کردند. با توجه به حساسیت ماجرا، پرونده در وقت فوق العاده در دادگاه کیفری استان رسیدگی شد و هر دو برادر به ۱۵ سال زندان و تجاوز به عنف محکوم شدند که حکم دادگاه در دیوان عالی کشور تایید شد. با استیذان حکم از سوی رئیس قوه قضائیه دو برادر شرور سحرگاه امروز در ملاءعام به دار مجازات آویخته شدند.

قتل دختر دانشجو از سوی گروگانگیر ۳ میلیاردی

یکی دیگر از اخبار مهم دی ماه در سال ۹۱ مربوط به قتل دختر دانشجو از سوی گروگانگیر سه میلیاردی بود. ساعت ۲۳ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه زنی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد: فرد یا افراد ناشناسی از طریق ارسال پیامک مدعی ربودن دخترم شده و در ازای آزادی وی درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان پول کرده اند. " همزمان با ارائه آموزشهای لازم به مادر فقدانی، بلافاصله مشخصات خودرو شخصی فقدانی - یک دستگاه خودرو تویوتا کرولا - به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت و دیگر اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه آدم ربایان آغاز شد. در ادامه تحقیقات پلیسی و در ردیابی های تیم های ویژه آگاهی، در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه فرد درخواست کننده پول به نام" حمیدرضا. گ" ۲۵ ساله در منطقه کامرانیه جنوبی شناسایی شد. تحقیقات پلیسی نشان داد که" حمیدرضا" از هم دانشگاهی های یاسمن است که از حدود یک سال پیش با وی در یک دانشگاه تحصیل کرده و به همین علت، گروگان را به خوبی می شناسد. با جمع بندی اطلاعات به دست آمده در خصوص هویت حمیدرضا و… ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی در هر شکل ممکن و به تصور خود با هدف شناسایی نشدن از سوی پلیس، اقدام به کشتن یاسمن خواهد کرد که با انجام هماهنگی های لازم با مقام قضایی، حمیدرضا شامگاه ۲۲ دی ماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی از مدارک شخصی متعلق به یاسمن کشف شد. با دستگیری متهم، بلافاصله تحقیقات از وی آغاز شد و در حالیکه ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت فقدانی بود اما با توجه به دلایل و مدارک غیر قابل انکار، سرانجام لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که پیش از ارسال پیامک برای مادر یاسمن، جسد وی را به سوهانک انتقال داده و در آنجا دفن کرده است.