به گزارش پارس ، مهدی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اثر برخورد ۲ دستگاه موتور سیکلت چهارم فروردین در جاده قدیم قم – کاشان ۲ نفر فوت کرده و یک نفر نیز مجروح شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم با اشاره به مجروح شدن بیش از ۶۰۰ نفر در تصادف های جرحی قم گفت: در اثر برخورد چهار دستگاه خودرو پژو، پراید، سمند و مزدا وانت در محور قم – کاشان ۱۳ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به برخورد ۲ دستگاه پراید در اتوبان قم - تهران و مجروح شدن هفت نفر بیان داشت: برخورد یک دستگاه تریلی با اتوبوس با یکدیگر در محور سلفچگان - اراک از جمله حوادث رانندگی اعلام شده است که ۹ نفر مجروح برجای گذاشت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی عنوان کرد: در اثر برخورد چهار دستگاه خوردرو پژو، پراید، سمند و مزدا وانت در جاده قم - کاشان ۱۳ نفر مجروح شدند.

وی ابراز داشت: از آغاز طرح نوروزی مرکز اورژانس قم تا هشتم فروردین۷۰۱ مورد تصادف جرحی در قم رخ داده که منجر به مجروح شدن ۶۵۹ نفرشده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم عنوان کرد: ۵۷۹ مورد تصادف در داخل شهر رخ داده که به ۲۴۸ مجروح آن به صورت سرپایی توسط اورژانس قم درمان شده و ۴۰۹ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲۲ مورد تصادف در محورهای منتهی به قم رخ داد و ۱۸۶ مجروح در بر جای گذاشته است گفت: از این تعداد ۲۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۱۵۷ مجروح نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم عنوان کرد: در اثر واژگونی ۲ دستگاه پژو و یک خودرو ون ۱۶ نفر مجروح شدند.

۱۴ نفر در محور قم - گرمسار مجروح شدند

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم ابراز داشت: در اثر برخورد سه دستگاه خودرو و واژگونی یک دستگاه پژو در محور قم – گرمسار به ترتیب ۶ وهشت مجروح برجای گذاشت.

وی ادامه داد: برخورد سه دستگاه تریلی، کامیون و خاور و برخورد ۲ دستگاه پراید با مانع، برخورد ۲ دستگاه پژو و سمند و ۲ دستگاه موتور سیکلت به ترتیب چهار، ۱۱،۶ و پنج مجروح برجای گذاشت.

فراهانی با اشاره به بهره مندی ۸۰۵ نفر از ایستگاه سلامت اورژانس قم واژگونی یک دستگاه پراید در محور قم – سلفچگان و برخورد ۲ دستگاه پراید منجر به زخمی شدن ۶ و هفت نفر شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و پنج نفر بیمار و مصدوم از خدمات اورژانس قم بهره مند شده اند افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۸۷۵ مورد تماس با خطوط ۱۱۵ گرفته شده که به ۲ هزار و پنج نفر مورد آن، از خدمات اورژانس بهره مند شدند.