به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار احمد رضا رادان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کاهش بیشتر تصادفات جاده ای در نیمه دوم سفرهای نوروزی، گشت های نامحسوس در سطح جاده های کشور افزایش می یابد تا بدین وسیله با رانندگان متخلف به شکل مناسب برخورد شود.

وی ادامه داد: در سال جاری با وجود افزایش ۹درصدی سفرهای نوروزی تاکنون شاهد کاهش شش درصدی تصادفات جاده ای در سطح کشور بوده ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور اضافه کرد: ۳۷ درصد از تصادفات جاده ای کشور از آغاز سال جاری تاکنون مربوط به واژگونی خودرو و ۱۲ درصد نیز مربوط به انحراف به چپ بوده است که مهم ترین دلیل این موارد خواب آلودگی رانندگان است.

رادان در ادامه از رانندگانی که در ایام نوروز قصد سفر به نقاط مختلف کشور را دارند درخواست کرد در صورت خواب آلودگی حتما از ادامه سفر خوددرای کنند تا بدین وسیله جان خود و مسافران دیگر رابه خطر نیندازند.

کاهش ۲۸ درصدی تصادفات جاده ای در استان فارس

وی همچین بیان کرد: خوشبختانه در استان فارس با توجه به برنامه ریزی های مناسب انجام شده توسط مسئولان، در زمینه تصادفات جاده ای ایام نوروز شاهد کاهش ۲۸ درصدی آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: استان فارس در سال ۹۱به لحاظ وضعیت امنیتی نیز نسبت به استان های دیگر دارای وضعیت مناسبی بوده است به گونه ای که جرائم خرد در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

  رادان تصریح کرد: با توجه به عملکرد مطلوب   نیروی انتظامی استان فارس در زمینه امنیتی در سال های گذشته امیدداریم در سال جاری نیز شاهد موفقیت های بیش تر این استان در زمینه های انتظامی و امنیتی باشیم تا بدین وسیله فارس جزء استان های برتر به لحاظ امنیتی باشد.

تلاش برای تحقق شعار" حماسه سیاسی و اقتصادی"

وی سپس به تلاش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق شعار" حماسه سیاسی و اقتصادی" در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: جان برکفان نیروی انتظامی همواره آماده پیروی از دستورات رهبر انقلاب اسلامی هستند و تحقق شعار سال جاری را یک وظیفه فردی نمیدانند بلکه آن را وظیفه اجتماعی خود می دانند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: برای تحقق شعار سال جاری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در زمان انتخابات ریاست جمهوری با تمام افرادی که به گونه ای قصد برهم زدن نظم و امنیت کشور را داشته باشند، برخورد جدی می کند.