به گزارش پارس به نقل از مهر، نخستین خبر مربوط به دستگیری مرد جنایتکاری است که پس از افشای راز ازدواجش طعمه خود را به قتل رساند. رسیدگی به این پرونده از ۱۷ تیر ۹۱ همزمان با کشف جسد دختر جوانی در یکی از محله های اصفهان در دستور کار ماموران قرار گرفت. تیمی پلیسی پس از حضور در محل با جسد ماندانا ۳۰ ساله در حالی که دست و پایش با جوراب بسته شده بود روبرو شدند. پزشک جنایی هم پس از معاینه جسد علت مرگ را خفگی اعلام کرد. کارآگاهان در جریان بررسی های خود دریافتند ماندانا پس از فوت پدر و مادرش به تنهایی در این خانه زندگی می کرد. هفته دیگر پس از این جنایت طلاهای مقتول به همراه یک دستگاه تلویزیون، دوربین و تلفن همراه سرقت شده بود. ماموران در جریان تجسسهای خود دریافتند مقتول از چندی قبل با پسر جوانی به نام امین آشنا شده و قصد داشت با او ازدواج کند با کشف این سرنخ امین در عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد. او درباره انگیزه اش از این جنایت گفت: در تعطیلات نوروز امسال با او آشنا شده و در حالیکه تازه با دختر دیگری عقد کرده بودم به ماندانا پیشنهاد ازدواج دادم. روز حادثه برای دیدن مقتول به خانه اش رفتم، اما فراموش کرده بودم حلقه ازدواجم را از انگشتانم خارج کنم او با دیدن حلقه متوجه ماجرا شد و داد و فریاد راه انداخت من هم در یک لحظه کنترلم را از دست داده و دست و پای زهرا را با جوراب بستم بعد هم با کمربند و حوله او را خفه کردم.

ناکامی در ربودن مرد طلاساز

خبر دیگر این ماه مربوط به آدم ربایانی است که ساعتی پس از ربودن مرد طلافروش دستگیر شدند. ماموران پلیس آگاهی کردستان هنگام گشت زنی در محور سنندج به دیواندره به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون و به راننده آن فرمان ایست دادند. راننده خودرو با مشاهده ماموران به سمت یکی از روستاهای مجاور تغییر مسیر داد که با تعقیب و گریز، خودرو در یکی از کوچه های روستا متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند. مردی با دست و پای بسته نیز در صندوق عقب زندانی بود که او نیز آزاد شد. در بازرسی از خودرو توقیف شده یک قبضه سلاح کمری با ۴۹ تیر جنگی، دو عدد کلاه گیس مخصوص تغییر چهره، ۹ عدد دستبند یک بار مصرف، یک دستگاه شوکر، دستگاه مخصوص پرچ و سه عدد پلاک خودرو به همراه تعدادی مدارک شناسایی کشف شد. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی ها لب به اعتراف گشوده و گفت: از دو ماه قبل نقشه ربودن مرد طلافروش را طراحی کرده بودیم. قرار بود پس از ربودن او با خانواده اش تماس گرفته و برای آزادی اش ۲۰ میلیون تومان درخواست کنیم. اما قبل از اینکه نقشه را اجرا کنیم دستگیر شدیم.

جنایت زن کینه جو

یکی دیگر از اخبار حوادث این ماه مربوط به زنی است که به علت کینه توزی با خانواده شوهرش، چهار کودک خردسال را مسموم و یکی از آنها را به قتل رساند. تیر ماه سال ۹۱ خبر مرگ مرموز کودک چهار ساله ای به ماموران پلیس شاهین شهر اطلاع داده شد. تیم پلیسی در جریان بررسی ها دریافتند پسر بچه به علت مسمومیت جان باخته و زمان حادثه پدر و مادر این کودک در سفر حج بودند. ماجرا به اینجا ختم نشد و ۶ روز بعد در مراسم ختم این کودک، سه کودک خردسال دیگر این خانواده نیز به طرز مشکوکی مسموم و به بیمارستان منتقل می شوند اما با اقدام سریع پزشکان زنده ماندند. کارآگاهان در جریان تحقیقات به زن عموی پسر بچه فوت شده مشکوک شده و او را تحت بازجویی قرار دادند که زن جوان لب به اعتراف گشود و گفت: برای انتقام از خانواده همسرم دست به این جنایت زدم. خانواده همسرم با ازدواج من و شوهرم مخالف بودند.

سرقتهای سرایدار خیانتکار

سرایدار خیانتکار که با جلب اعتماد ساکنان مجتمعی در شمال تهران به خانه های آنها دستبرد می زد در این ماه به دام افتاد. متهم که توانسته بود اعتماد ساکنان مجتمع را به خود جلب کند به بهانه تمیز کردن خانه ها واردآپارتمان ساکنان می شد و در یک فرصت مناسب طلاهای موجود در خانه را سرقت می کرد. در پی شکایت یکی از ساکنان کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود دریافتند متهم با فروش طلاهای سرقتی خانه ای در شهرستان خریده است. متهم پس از دستگیری در اعترافات خود و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود به کارآگاهان گفت: اهالی مجتمع به علت اعتمادی که در طول این چند سال به من پیدا کرده بودند، در زمان خروج از مجتمع کلید منازل خود را به من تحویل می دادند تا در زمان مراجعه و بازگشت دیگر اعضای خانواده هایشان، کلید خانه را به آنها تحویل دهم و من نیز از همین فرصت استفاده کرده و تنها اقدام به سرقت وجوه نقد، سکه و جواهرات می کردم و بلافاصله از محل خارج می شدم.

خودکشی قاتل در باغ

در ماجرایی دیگر مرد جنایتکار که زن جوانی را در اصفهان به قتل رسانده بود یک سال بعد از جنایت در باغی دست به خودکشی زد. ۱۰ تیر ماه سال ۹۰ مردی با مراجعه به پلیس آگاهی اصفهان از ناپدید شدن مرموز دخترش خبر داد. او در شکایت خود به ماموران گفت: دخترم به نام سمیرا چند ماه قبل به خاطر اختلافاتی که با شوهرش داشت از او جدا شد و به تنهایی زندگی می کرد. او از چهار روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده و در این مدت تلاش برای یافتن او بی نتیجه باقی مانده است. پس از اعلام موضوع به پلیس تیمی از ماموران در تحقیقات متوجه شدند مقتول از سوی یکی از بستگانش تهدید به مرگ شده است. ضمن اینکه چند روز قبل اکبر در حوالی خانه سمیرا دیده شده است. با بدست آمدن این سرنخ ماموران جستجو برای پیدا کردن اکبر را آغاز کردند. بررسی های در این رابطه ادامه داشت تا اینکه ۲۵ آذر سال ۹۰ اعضای خانواده ای که برای استراحت در حاشیه جاده اصفهان – شیراز توقف کرده بودند با جمجمه انسانی روبرو شده وموضوع را به پلیس اطلاع دادند. ماموران پس از حضور در محل و تحقیقات مقدماتی جمجمه را به پزشکی قانونی فرستادند. کارشناسان پزشکی قانونی پس از انجام آزمایش های تخصصی اعلام کردند که جمجمه متعلق به زن جوانی است که حدود شش ماه قبل بر اثر اصابت جسم سخت به سرش از پا در آمده بود. سرانجام با کشف دلایلی پلیس ارتکاب قتل از سوی اکبر محرز شد و تیمی از ماموران راهی خانه متهم در یکی از شهرهای اطراف اصفهان شدند. قاتل که متوجه حضور پلیس و افشای راز جنایتش شده بود، خود را در باغی حلق آویز کرد.

پایان مرگبار رابطه شیطانی

در این ماه مردی که با همسرش دوستش ارتباط پنهانی داشت قربانی خشم دوست خود شد. ماموران پلیس آگاهی شهرستان شازند از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان وقوع درگیری منجر به قتلی در روستای « الرج» قرار گرفتند. پس از دریافت خبر، بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس آگاهی به محل درگیری اعزام شدند. ماموران با حضور در محل حادثه با پیکر خونین مرد ۳۸ ساله ای روبرو شدند که با شلیک گلوله در پشت بام خانه اش به قتل رسیده بود. در جریان تحقیقات مشخص شد مقتول با همسر یکی از دوستانش به نام میثم ارتباط پنهانی داشته است. با کشف این سرنخ تحقیقات بر روی این موضوع متمرکز شد و ماموران دریافتند، روز حادثه میثم پس از اطلاع از اینکه همسرش به خانه مقتول رفته است به همراه برادران و خواهرش به آنجا رفته بود. او پس از اطمینان از ارتباط پنهانی همسرش با مقتول با مرد جوان درگیر شده و او را با ضربه های چاقو و گلوله به قتل رساند.

حکم قصاص برای قاتل خبرنگار زن

در این ماه و پس از چهار دور محاکمه همسر خبرنگار ورزشی یکی از خبرگزاری ها در جلسه دادگاه بازداشت و به قصاص محکوم شد. روز چهارم فروردین ماه سال ۸۵ وقتی عقربه ها، ساعت ۱۱ صبح را نشان می داد به بازپرس اصغرزاده از شعبه دوم دادسرای جنایی تهران گزارش شد، نوعروس ۳۱ ساله ای به نام معصومه که مربی ورزش بسکتبال و خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری ایپنا بود، به طرز مرموزی در خانه اش از پای درآمده است. وقتی کارآگاهان جنایی و بازپرس ویژه قتل در صحنه مرگ معصومه حاضر شدند، در تحقیقات خود دریافتند که در اتاق از بیرون قفل بوده و این نوعروس با گره زدن کمربند ورزشی رزمی دور گلویش و با بر جا گذاشتن وصیتنامه ای مرگ خودخواسته را انتخاب کرده است. همسر معصومه که رزمی کار است نیز در جریان تحقیقات گفت: من و معصومه از وقتی با هم ازدواج کردیم، عاشق هم بودیم. هیچ اختلافی بین ما نبود که بخواهم دست به قتل وی بزنم او به دلیلی نامعلوم خودکشی کرده است. ۶ سال از این ماجرا می گذشت که پرونده در دورچهارم رسیدگی به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این در حالی است که متهم یک بار به قصاص محکوم و یک بار تبرئه شده بود. متهم در این مرحله از رسیدگی هم حرف های قبلی خود را تکرار کرد و منکر قتل همسرش شد. در ادامه وکیل اولیای دم نیز گفت: شواهد موجود حکایت از قتل معصومه به دست شوهرش دارد. آثار خونمردگی بر روی گیجگاه مقتول، کاراته کار بودن متهم، شکسته شدن کلید در خانه و آثار جراحت روی صورت متهم از جمله مواردی است که نشان می دهد معصومه به قتل رسیده است. قضات دادگاه پس از بررسی پرونده همسر مقتول را به قصاص محکوم کردند.

اسیدپاشی بر روی همسر

اسیدپاشی بر روی همسر به علت اختلافات خانوادگی یکی از اخبار حوادث این ماه بود. مرداد ۹۱ماموران کلانتری ۲۲ رشت در جریان یک مورد اسیدپاشی در این شهر قرار گرفتند. ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند، مرد جوانی به خاطر اختلافاتی که با همسرش داشته در مسیر اوکمین کرده و با پاشیدن اسید بر روی صورت و دست همسرش از محل متواری شده است. زن مصدوم بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که ماموران با توجه به شدت جراحات او نتوانسته درباره حادثه از زن جوان تحقیق کنند. همسر اوهم تحت تعقیب قرار گرفت.

دستگیری قاتل پس از ۱۴ سال

قاتل فراری که به خاطر قتل مرد ۵۰ ساله ای به قصاص محکوم شده بود، پس از ۱۴ سال فرار در مرداد ۹۱ دستگیر شد. متهم سال ۱۳۷۷ درجریان یک نزاع بر سر تقسیم سهمیه آرد مرد ۵۰ ساله ای را در یکی از روستاهای کرمانشاه به قتل رساندو گریخت. ماموران ۱۴ سال پس از این جنایت متهم را در یکی از شهرهای استان البرز شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. قاتل فراری در حالی دستگیر شده که پیش از این برای او به اتهام قتل عمدی حکم قصاص صادر شده بود.

دستگیری پیرمرد شیطان صفت

در این ماه پیر مرد شیطان صفت که دختر معلولی را تا یک قدمی مرگ برده بود دستگیر شد. رسیدگی به این پرونده از ۲۲ اردیبهشت امسال همزمان با شکایت دختر جوانی در پلیس آگاهی تهران در دستور کار ماموران قرار گرفت. دختر معلول در شکایت خود گفت: از آنجائیکه من دارای معلولیت جسمی حرکتی شدید از ناحیه دو پا هستم. راننده اتوبوس به بهانه کمک کردن مرا سوار اتوبوس کرد. هنوز مسیر زیادی را با اتوبوس طی نکرده بودم که با شنیدن برخی از صحبت ها از سوی وی متوجه قصد راننده اتوبوس برای آزار و اذیت خود شدم. به همین علت قصد باز کردن در اتوبوس را داشتم که ناگهان راننده اتوبوس با چکش چندین ضربه به سرم وارد کرد و زمانیکه مقاومت مرا در برابر خود مشاهده کرد مرا تهدید کرد که باید طلا و جواهرات خود را به او بدهم. با وجود سرقت تمامی طلا و جواهراتم شامل گردنبند، النگو و گوشواره، راننده اتوبوس دوباره تهدید کرد که مرا خواهد کشت که در یک لحظه موفق به باز کردن در اتوبوس شده و با پرتاب کردن خود به بیرون اتوبوس توانستم خود را از دست راننده اتوبوس نجات دهم. پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات خود را آغاز کرد و پیرمرد شیطان صفت را دستگیر کردند. مرد تبهکار از مجرمان سابقه دار بود که چندین بار از سوی ماموران دستگیر شده بود.

تائید حکم اعدام عامل جنایت پارک طالقانی

در این ماه حکم اعدام عامل جنایت در پارک طالقانی نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد. مجتبی که پسری دانشجو است سوم اردیبهشت سال گذشته دختر جوانی به نام مریم را به قتل رساند. این جوان وقتی با تهدید مریم مبنی بر شکایت به مرجع قضایی مواجه شد با ضربه چاقو او را کشت. متهم بعد از قتل موضوع را به خواهرش گفت و به جرمش اعتراف کرد. مجتبی درباره انگیزه اش گقت: من و مریم از ۱۵سالگی با هم دوست بودیم. من عاشق او شده بودم اما چون سنم کم بود نمی توانستم به خواستگاری اش بروم. به مریم گفته بودم با هم ازدواج می کنیم و نباید نگران چیزی باشد، همین هم باعث شده بود به هم نزدیک تر شویم. دو سال پیش من دانشگاه قبول شده و در رشته مدیریت دولتی مشغول به تحصیل شدم، همین موضوع ازدواج مان را عقب انداخت. تا اینکه روز حادثه از من خواست زودتر ازدواج کنیم. مریم یکدفعه عصبانی شد و من را تهدید کرد و گفت اگر با من ازدواج نکنی از تو شکایت می کنم. خیلی ترسیدم و از خود بی خود شدم و یک ضربه به او زدم، نه به خاطر اینکه او را بکشم فقط به علت اینکه می خواستم به او ثابت کنم دوستش دارم.

تائید حکم اعدام عقرب سیاه

یکی از اخبار حوادث این ماه تائید حکم اعدام عقرب سیاه درشعبه ۱۴ دیوان عالی کشور بود. متهم به نام صادق معروف به عقرب سیاه سال ۸۸ به اتهام ربودن ۳۰ زن و آزار و اذیت آنها در بیابان های حسن آباد تهران دستگیر شد. او در محاکمه اول به اعدام محکوم و در محاکمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ایجاد بحث های اعتراض آمیز در میان رسانه ها شد و قربانیان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان عالی کشور، اعتراض کردند. این مسئله حتی باعث اعتراض رئیس قوه قضائیه به حکم شد. وی در سومین محاکمه در بهمن ۱۳۹۰ به اعدام محکوم شد. عقرب سیاه بعد از اعلام شکایت از سوی تعدادی زن و دختر جوان تهرانی مبنی بر ربودن و آزار و اذیت آنها در سال ۸۸ دستگیر شد. یکی از شاکیان پرونده در مورد جنایت عقرب سیاه گفت: وقتی پس از آزار و اذیت های متهم به هوش آمدم دیدم روی تپه ای به صورت دراز کش رها شده ام و مرد شیطان صفت در حال زدن ضربه با سنگ به گیج گاهم است. از او پرسیدم چرا این کار را می کند و مدعی شد من صورت وی را دیده ام و باید بمیرم تا او شناسایی نشود. بعد از لحظاتی متوجه شدم که با یک پیچ گوشتی دارد بدنم مرا سوراخ می کند تمام بدنم غرق در خون شده بود.