به گزارش پارس به نقل از فارس از سمنان، شاهراه ارتباطی تهران مشهد که سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر زائر بارگاه رضوی فقط در محدوده استان سمنان در آن تردد می‏ کنند، در پنجمین روز از تعطیلات نوروز ۹۲ دارای بار ترافیکی سنگین و پرحجمی است.

بر این اساس، از صبح امروز شمار زیادی از خودروهای عبوری در این مسیر تردد کردند و با وجود عبور و مرور این تعداد خودرو و با در نظر داشتن شرایط مناسب جاده‏ ای، ترافیک محور تهران مشهد هم‏ اکنون روان و عادی گزارش می‏ شود اما در محور مقابل آن، شمار زیادی از خودروها در حال بازگشت از حرم امن رضوی به سمت پایتخت هستند.

پیش‏ بینی می‏ شود ترافیک محور شریانی مشهد تهران در محدوده استان سمنان همچنان افزایش یابد و رانندگان باید به دستورات مأموران پلیس راه و علائم راهنمایی و رانندگی بیشتر توجه کنند.

استان سمنان با داشتن هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر راه شامل بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی یکی از استان های پهناور کشور است.

با بهره برداری از طرح های سفر رهبری و دو سفر ریاست جمهوری، استان سمنان یکی از مترقی ترین استان های کشور در حوزه راه خواهد شد.

استان سمنان پنجمین استان وسیع کشور با طول بیش از ۶۰۰ کیلومتر است که بافت اجتماعی استان در طول این مسیر شکل گرفته است.

مسافت بین شهرستان های بزرگ استان سمنان حداقل ۱۰۰ کیلومتر بوده و در ضمن استان سمنان در مسیر اصلی مسافرت های کشور قرار گرفته است.

مسافرانی که قصد تشرف به بارگاه امام رضا (ع) را دارند، باید از استان ما عبور کرده و در هنگام بازگشت نیز استان سمنان مسیر اصلی بیشتر مسافران است.