به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش (نهاجا) ، سرهنگ خلبان چگینی که در حاشیه نمایشگاه راهیان نور سخن می گفت، اظهار داشت: نیروی هوایی یک نیروی واکنش سریع است که عملیات های ارزشمند فراوانی از جمله « حمله به اچ-۳» ، « لغو کنفرانس غیرمتعهد ها در عراق در زمان جنگ» ، « کمان۹۹» ، « انتقام» و… را در کارنامه درخشان خود دارد.

وی ادامه داد: در روزهای نخست جنگ و در شرایطی که نیروهای زرهی دشمن تا ۱۵ کیلومتری رودخانه کرخه و شهرهای اندیمشک و دزفول رسیده بود و دستور تخلیه پایگاه چهارم دزفول نیز صادر شده بود، مردان بسیار بزرگی در این پایگاه ایستاده و با افتخار از اسلام و ناموس این مملکت دفاع کردند.

چگینی با اشاره به برخی مأموریت های نهاجا از قبیل شناسایی هوایی، پشتیبانی از نیروهای سطحی، قطع خطوط مواصلاتی، آذوقه رسانی، پشتیبانی، ترابری و… خاطرنشان کرد: نیروی هوایی در شرایط فعلی نیز به مراتب مقتدر تر و آماده تر از دوران دفاع مقدس، اجازه نخواهد داد آسمان ایران عرصه پرواز هیچ پرنده ای باشد.

وی افزود: همه پایگاه های نهاجا در سطح آمادگی ایده آل قرار دارند و در این بین پایگاه چهارم شکاری به عنوان نگین درخشان سرزمین لاله های سرخ خوزستان و از پایگاه های استراتژیک نیروی هوایی در بخش آموزش خلبانی و « اورهال» انواع هواپیماهای جنگنده شکاری ایفای نقش می کند.

جانشین پایگاه چهارم شکاری، تأسیس دانشکده خلبانی در اوج جنگ را از اقدامات اساسی نیروی هوایی برشمرد که تحریم ها به ویژه در بخش آموزش خلبانی را بی اثر کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری ادامه داد: این نمایشگاه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ایثارگری های رزمندگان اسلام و خلبانان تیزپرواز هشت سال دفاع مقدس برپا شده و امسال تغییرات اساسی در کمیت و کیفیت آن اعمال شده است.

چگینی، نمایش انواع مختلف هواپیمای جنگنده و شکاری بمب افکن های نیروی هوایی، برپایی غرفه های تبلیغات و نمایش انتشارات و کتب تألیف شده توسط حماسه سازان و خلبانان دفاع مقدس را از وجوه متمایز این نمایشگاه نسبت به سال های قبل عنوان کرد.

نمایشگاه راهیان نور پایگاه چهارم وحدتی دزفول تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ آماده بازدید کاروان های راهیان نور است.