به گزارش پارس به نقل از فارس از شهرستان ساری سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز راهنمایی و رانندگی استان مازندران در شهرستان میاندرود با اشاره به ترافیک سنگین در محورهای منتهی به شمال کشور اظهار داشت: ترافیک در سایر نقاط کشور مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به تغییر وضعیت آب و هوا در طی روزهای آینده بیان کرد: هوای بارانی و سرد جبهه غربی کشور را گرفته است و طی روزهای آینده به سمت مرکز حرکت می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه به آمار تلفات جاده ای در نوروز ۹۲ اشاره کرد و افزود: از زمان آغاز طرح نوروزی ۷۴ مسافر به مقصد نرسیدند و ۶۷۰ نفر از هموطنان ما راهی بیمارستان ها شدند.

وی در ادامه به واژگونی ۴۴۴ وسیله نقلیه از زمان شروع طرح راهنمایی و رانندگی خبر داد و تصریح کرد: در همه این موارد مسئولیت برعهده راننده بود.

مومنی در ادامه به همکاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیروی انسانی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی برای آغاز موج دوم سفرهای نوروزی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

فردا زمان موج دوم سفرهای نوروزی

وی راهنمایی و رانندگی پرحجم ترین محورهای کشور را مربوط به شهرهای اصفهان، مشهد و فارس اعلام کرد و گفت: نقش همیاران پلیس را در کاهش تصادفات نباید نادیده گرفت.

مومنی به بازدید های انجام شده در سطح پایگاه های راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و بیان کرد: همه پایگاه های راهنمایی و رانندگی کشور نمونه هستند و پرسنل راهنمایی و رانندگی از تعطیلات خویش گذشتند تا مردم راحت باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پایان تصریح کرد: موضوع ترافیک یک موضوع بین بخشی است و دستور نیست.