به گزارش پارس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس گفت: حدود ۵۰ درصد از ترافیک شهر تهران کاهش پیدا کرده و ترافیک در تمام معابر تهران روان و کم حجم است.

سردار رحیمی افزود: مأموران راهنمایی و رانندگی، کنترل سرعت و همچنین ارتقای سطح انضباط ترافیکی در سطح شهر تهراندر دستور کار خود دارند و خوشبختانه در سه روز اول سال شاهد تصادفی منجر به فوت نبوده ایم.

وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۹۰۰ خودرو که سرعت مطمئنه را رعایت نکرده اند اعمال قانون شده و ۳۴ مورد که سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ساعت در معابر شهر تهران داشته اند توقیف شده و تا پایان تعطیلات خودروی آنها در پارکینگ نگهداری خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سرعت مجاز در تمام بزرگراهای شهر تهران ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است و تمام دوربین های ثابت و بیش از ۶۸ دوربین متحرک، سرعت خودروهای عبوری را کنترل می کنند اما در مسیرهای شمال به جنوب اتوبان های پایتخت طبق اطلاع رسانی گذشته به دلیل کاهش حوادث و واژگونی های خودرو سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده و رانندگانی که از شهرستان ها به تهران می آیند جا دارد به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.