به گزارش پارس چشمه آب معدنی تلخ آب واقع در دره لالون، جناح جنوبی برج خلنو، با رودخانه ای خروشان، یکی از منااین چشمه در بالاترین نقطه روستای شهرستانک در مسیر جاده کرج- چالوس قرار دارد و فاصله اش تا تهران در حدود ۱۰۰ کیلو متر است.
 
برای دستیابی به این چشمه، باید به روستایی رفت که « لالون» نام دارد. به این منظور مسافرانی که از سمت تهران به سوی این روستا می روند، از قسمت شمال شرقی شهر تهران به سمت جاده لواسانات رفته و پس از طی کردن این جاده، از بخشی که توسط یک میدان بزرگ جاده به دو بخش منشعب می شود، به سمت فشم می روند. با رسیدن به میدان اصلی فشم، باید به سمت چپ (شرق) رفت، جاده در این قسمت کمی باریک تر از حد استاندارد است و بیش تر برای دسترسی های محلی ساخته شده تا جذب گردشگران و طبیعت دوستان.
     
  با این وصف این منطقه در روزهای تعطیل، خیل گسترده و انبوهی از طبیعت دوستان را پذیرا می شود. افردی که بنا به نیاز یا علاقه خاص خود، یکی از مناطق این بخش از استان تهران را برای تفریح و تفرج انتخاب می کنند.
 
برای رسیدن به « تلخ آب» که منطقه ای زیبا و با طراوت در مسیر صعود به قلل مذکور است، باید از دره ای که از آن سخن رفت، عبور کنیم. این دره دقیقاً در شمال روستای « لالون» واقع شده است و مسیری که از کنار میدان اصلی روستا به سمت بالا (شمال) می رود، ابتدا از کنار منازل ویلایی روستا عبور کرده و سپس به دره منتهی می شود. با عبور از دره که مسیری پاخورده و مشخص دارد و به اصطلاح مسیر مالرو دارد، به بخشی از مسیر می رسیم که باید از دامنه شرقی منتهی به شمال یک تپه عبور کنیم. در این بخش از مسیر (که همچنان دره ای است) نمای زیبایی از کوه ها و قلل شمال منطقه به چشم می خورد.
     
  این مسیر بر خلاف قسمت های گذشته کاملاً پهن و فراخ است و عبور از آن مشکل نیست. پس از حدود سی تا چهل دقیقه به قسمتی می رسیم که از سمت چپ (شرق) جوی آبی به پایین و به سمت کف دره سرازیر شده است. در بالادست این جوی نیز فضایی نسبتاً مسطح دیده می شود. اینجا، همان جایی است که کوهنوردان کمی استراحت کرده و با نوشیدن آب چشمه « تلخ آب» مسیر خود را ادامه می دهند.
 
اما چند تا عکس از این منطقه تا بدانید راه بلد شما را جای بد نمی فرستد: