به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، یک آقایی با نام « پینو گالکانی » که ایتالیایی الاصل است، در آکادمی های جهانی خشکبار فردی درجه یک به شمار می آید. در اتحادیه اروپا هم مسئول خشکبار برای کل اتحادیه اروپا است. در دنیا هم در میان هیات مدیره « نات » است. « نات » یک شورای بین المللی بسیار مشهور حوزه خشکبار است.

بر این اساس گالکانی از نظر علمی، کارشناسی و تجارت در جهان در رابطه با خشکبار یک فرد درجه یک در تراز نخست به شمار می آید. یک کنفرانسی در شانگهای چین برگزار شد که مربوط به موضوع « خشکبار » بود. این نمایشگاه در سال ۲۰۰۹ برگزار شد. یعنی در حوالی سالی که بحران جهانی، عرصه اقتصاد دنیا را دچار مشکل کرده بود.

از آنجاییکه در شانگهای بودم و با وجود اینکه حوزه فعالیت من خشکبار نیست به این همایش دعوت شدم. در همین همایش آقای گالکانی را دیدم. ایشان از من پرسید که نسبت تو با آقای اسدالله عسگراولادی چیست؟ به او پاسخ دادم که حوزه فعالیت من خشکبار نیست و با آقای اسدالله عسگراولادی در اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین فعالیت دارم.
گالکانی دوباره به من گفت: « پس به همایش خشکبار چرا آمدی؟ آمدی از آقای عسگراولادی چیزی یاد بگیری؟ » من با سوال جواب این سوال را دادم و گفتم: « چطور؟ » او جواب داد: « از آقای عسگراولادی هیچ چیزی یاد نمی گیری. تمامی آدم هایی که در این همایش شرکت کرده اند افراد تراز اول خشکبار دنیا هستند. من باید آمار تمامی این تجار را داشته باشم و بدانم که در سال گذشته میزان فعالیت اقتصادی شان به چه شکلی بوده است.

همگی تجار ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به قبل از بحران جهانی اقتصادی سال ۲۰۰۹ از لحاظ خرید وفروش پایین تر هستند. فقط آقای عسگراولادی خرید و فروش اش بالا کشیده است. شما اگر دنبال این هستی که از آقای عسگراولادی تجارت یاد بگیری ایشان تاجر نیست. » با تعجب پرسیدم: « چرا؟ » و او پاسخ من را اینگونه داد: « آقای عسگر اولادی MAGIC PLAYER (شعبده باز) است. »

*نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین