به گزارش پارس به نقل از خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس « توانا» ، در نخستین روز فروردین سال ۹۲ که مصادف با اولین پنج شنبه سال است، یادی از شهدا می کنیم؛ شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس؛ در حوزه آموزش و پرورش نیز یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۴۹۰۰ شهید فرهنگی را گرامی می داریم.

محمدحسن طاهریان و عشرت بهزادی فر، پدر و مادر عبدالمحمد طاهریان هستند؛ معلم ۲۳ ساله ای که برای دفاع از کشورش به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت تا درس مبارزه در برابر جور را در میدان عمل به شاگردانش تدریس کند.

خیلی تصادفی و در حاشیه یک برنامه با والدین شهید طاهریان آشنا شدیم؛ این گفت وگوی کوتاه ماحصل این آشنایی است.

پدر عبدالمحمد می گوید: آن زمان عبدالمحمد ۲۳ ساله بود و علاقه زیادی هم به دانش آموزانش داشت؛ با شور و ذوق به مدرسه می رفت.

وی ادامه می دهد: پسرم، مربی پرورشی بود و با رفتارهایش، نه تنها دانش آموزانش بلکه، ما را نیز راهنمایی می کرد.

مادر عبدالمحمد نیز بیان می کند: فرزندم خیلی کار می کرد و در کنار درس دادن، درس هم می خواند؛ با علاقه قلبی و با اطمینان، به جبهه رفت و دیگر برنگشت.

مادر بغض می کند و می افزاید: ۲۸ سال است که چشم انتظار برگشت پیکر فرزندم هستیم؛ او در طلائیه به شهادت رسیده است اما هنوز به خانه برنگشته است.

پدر عبدالمحمد در پاسخ به این پرسش که « چه سفارشی برای دانش آموزان و جوانان دارید؟ » ، می گوید: امیدوارم جوانان راه شهدا را ادامه دهند تا عاقبت به خیر شوند؛ با پدر و مادر خوب باشند و با دوست و رفیق ناباب ارتباط برقرار نکنند.