به گزارش پارس به نقل از محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار مهر پیشنهادهایی را برای مردم ایران برای گذران تعطیلات نوروزی مطرح کرد: از آنجایی که سلیقه های مردم متفاوت است پیشنهادها هم باید متفاوت باشد اما پیشنهاد عمومی من این است که مردم در طول نوروز تلویزیون نبینند.

این نویسنده و محقق با بیان اینکه نقش رسانه تلویزیون در خرده فرهنگ مانند تنقلات مصنوعی چون چیپس و پفک است، ادامه داد: مهم نیست این برنامه تلویزیونی متعلق به کدام شبکه یا کشور باشد. این رسانه نوعی سیری کاذب در مخاطب ایجاد می کند و در نهایت تاثیر مخربی دارد به گونه ای که کمتر بینش و آگاهی مخاطب را ارتقا می دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید لزوم عادت کتابخوانی در این ایام به کتاب هایی مثل" کاپوچینو در رام الله" نوشته سعاد امیری اشاره و تصریح کرد: این کتاب را یک خانم غیر مسلمان لائیک درباره مسایل منطقه ای که در آن زندگی می کند، نوشته است و برای کسانی که علاقمند به شناخت دنیای پیرامون هستند اطلاعات و نگاه جدیدی را ارائه می کند.

کتاب" نامه هایی از تهران" را فراموش نکنید

وی برای علاقمندان به تاریخ و سیاست هم کتاب" نامه هایی از تهران" خاطرات سر ریدر ویلیام بولارد به کوشش غلامحسن میرزا صالح را معرفی کرد و درباره دلیل خود از این پیشنهاد توضیح داد: این کتاب اگرچه کار معروفی نیست اما نکاتی درباره تاریخ ایران و جهان دارد که تاکنون کمتر گفنه شده است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: این کتاب خاطرات سر ریدر ویلیام بولارد، سفیر کبیر بریتانیا در ایران در زمان جنگ جهانی دوم است و چون از موضع نخوت انگلیسی نوشته شده و نثر طنزی دارد می تواند کتابی جذاب برای خوانندگان باشد.

وی همچنین از کتاب زندگینامه شهید شاهرخ ضرغام با عنوان" شاهرخ حر انقلاب اسلامی" یاد کرد و گفت: این کتاب داستان فردی است که زمانی به دلیل غفلت و گمراهی در دوره پهلوی مشغول به کارهای شایسته ای نبود و پس از ۳۱ سال زندگی پر فراز و نشیب، در جریان حوادث انقلاب دچار تحولی روحی و معنوی می شود و این تغییر و تحول را هم خودش رقم می زند.

اکران های نوروزی را نپسندیده ام

این پژوهشگر حوزه سینما با اشاره به فیلم های در نظر گرفته شده برای اکران نوروزی اظهار کرد: از آنجایی که فیلم های خوبی برای نوروز اکران نشده است، در این حوزه پیشنهادی ندارم.

وی در پایان درباره آرزوی خود در سال ۹۲ برای مردم ایران و خودش بیان کرد: امیدوارم سال آینده متفکرتر شویم و از سطحی نگری ها کاسته شود. مخصوصا در عرصه سیاست از رفتارهای احساسی کاسته و به رفتارهای عقلانی افزوده شود.