پارس :   در روزهای پایانی سال ۹۱ بود که مرد اول وزارت آموزش و پرورش در واکنش به پیشنهاد تعطیلی مدارس در روز ۱۴ فروردین ماه ۹۲، تصمیم گیری در این باره را منوط به تصویب هیئت وزیران اعلام کرد.

اما چند روزی از این موضوع نگذشته بود و حتی به نظر موضوع تعطیلی مدارس در روز ۱۴ فروردین ماه ۹۲ در هیئت وزیران مطرح نشد و حاجی بابایی در لفافه تعطیل شدن مدارس در این روز را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پارس، در نظام آموزشی کشورمان روزهای پنجشنبه مدارس هم چند صباحی است که طعم شیرین حضور دانش آموزان را نمی چشد و تعطیلات دانش آموزی هم ۲ روز در هفته شده است.

علی رغم اینکه مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش مدارس را ملزم کرده بود تا پایان روز ۲۸ اسفندماه ۹۱ پذیرای دانش آموزان باشند، اما بیش از نیمی از مدارس از روز شنبه ۲۶ اسفندماه به تعطیلات نوروز رفتند.

از طرفی دو روز قبل از ۲۶ اسفندماه هم روزهای پنجشنبه و جمعه و تعطیل بود و با احتساب اعلام تعطیلی روز ۱۴ فروردین ماه ۹۲، میزان تعطیلی دانش آموزان به ۲۳ روز رسیده است.

حاجی بابایی هم توجیح تعطیلی ۱۴ فروردین ماه ۹۲ را اینطور اعلام کرد: « با عنایت به اینکه کانون گرم خانواده مهمتراز کلاس است و اهمیت تربیت در کانون خانواده کمتر از کلاس نیست، امیدوارم دانش آموزان عزیز در این روز درکنار پدران و مادران خود باشند و پدران و مادران عزیز نیز با برنامه مناسب و ایجاد محبت در این کانون مقدس بتوانند نسبت به ایجاد فضای هرچه زیباتر برای تربیت فرزندان عزیز با توجه به اینکه خانواده اولین پایگاه تعلیم وتربیت است نقش آفرینی کنند. »

البته وزیر این وزارتخانه نیز چندی پیش از حذف پیک های نوروزی و هرگونه تکالیف دانش آموزی در نوروز خبر داده و گفته: « عیدی من به دانش آموزان حذف پیک های نوروزی است. »

در زمانی که وزیر موضوع حذف پیک های نوروزی را مطرح کرد، این پیک ها آماده توزیع و یا حتی در برخی مناطق آموزش و پرورش هم توزیع شده بود. بی برنامگی برای اعلام یک تصمیم در یک وزارتخانه عظیم و طویل به وضوح مشخص است.

این پایان ماجرا نبود؛ در حین اعلام حذف پیک های نوروزی و پس از آن، مدارس همچنان به توزیع این تکالیف نوروزی آماده شده مبادرت و بابت آن نیز ۲۵۰۰ تومان پول نقد از اولیای دانش آموزان دریافت کرده اند.

وقتی به سراغ مسئولان عالی رتبه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران رفتیم آنها پیشتر اعلام کرده بودند که هرگونه توزیع و دریافت وجه نقد بابت پیک های نوروزی ممنوع است. اما این مسئولان محترم حتی خبر نداشتند که در همین پایتخت بیش از ۵۰ درصد مدارس یا پیک های نوروزی الکترونیکی و یا کاغذی توزیع و بابت آن از اولیا پول دریافت شده است.

در پاسخ به این سوال که حالا پول از اولیا دریافت شده و تکلیف نوروزی که نباید توزیع می شد، توزیع شده است؛ حال باید چه کار کرد؟ پاسخی جز اینکه معترضان می توانند به ادارات ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش مراجعه کنند، دریافت نشد.

با توجه به بذل و بخشش های که حاجی بابایی در روزهای پایانی سال برای مدارس کشور انجام می دهد، آیا کسی هم فکر دورماندن ۲۳ روزه دانش آموزان از محیط آموزش را می کند؟