به گزارش پارس  به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، در گردهمایی که عصر امروز مسئولان شهرستان اردبیل در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال برگزار کردند بالاتفاق اعلام داشتند که خانواده ها مراقب فرزندانشان باشند تا این عید باستانی نوروز و رسم و رسوم دیرینه آن که عده ای سعی در ایجاد انحراف و برخی کارهای غیر عرفی دارند، با وقوع حوادث تلخ و ناگوار نوروزشان را تلخ و ناکام نکند.

به گفته رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان اردبیل اغلب حوادثی که در چهارشنبه آخر سال رخ می دهد از ناحیه انگشت دست و سوختگی صورت است که خانواده ها باید مراقبت کنند تا حوادث و رخدادها سبب تلخ کامی مردم در عید نوروز نشود.

محمد جعفرزاده افزود: در چهارشنبه سوری سال ۹۰ بیش از ۷۱ مورد سانحه و حادثه برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان رخ داد که سبب قطع دست، انگشت و سوختگی شدید صورت این مصدومان شده بود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از این حوادث باید خانواده ها مراقبت کرده و جشن و سرور را آلوده به مسایل خطرناک و آسیب آفرین نکنند، تصریح کرد: یکی از تلخ کامی هایی که همه ساله در چهارشنبه آخر سال اتفاق می افتد و سبب نگرانی خود مردم می شود وجود حوادث ناگواری است که در سال های اخیر وقوع آنها برخی ناراحتی ها و گرفتاری ها را تشدید کرده است.

اما در چهارشنبه سوری سال ۹۰،۱۴۱ مورد آتش سوزی نیز تنها در اردبیل رخ داد که ۷۱ مورد آن مربوط به سوزاندن حلقه های لاستیک، ۹ مورد حادثه در منازل و ۴۰ مورد حادثه نیز مربوط به آتش کشیدن زباله دان های شهرداری بوده است که عده ای سعی کردند جشن و پایکوبی خود را با تخریب اموال عمومی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما نیروی انتظامی نیز این روزها مراقبت ویژه ای را انجام می دهد تا با برنامه های پیشگیرانه از وقوع حوادث تلخ و تأسف بار جلوگیری کند.

براساس اعلام نیروی انتظامی استان در روزهای گذشته بیش از ۵۷۲ عدد ترقه و مواد انفجاری کشف و ضبط شده و در این زمینه بیش از ۲۱ نفر دستگیر شدند.

نیروی انتظامی از رسانه ها و صدا و سیما خواسته با آگاهی دهی به شهروندان فضای آرام و کم تنشی را به وجود آورند تا زمینه برای برگزاری جشن چهارشنبه سوری همراه با آرامش و ایمنی بیشتر فراهم آید.

چهارشنبه سوری یکی از آیین های دیرین ایرانیان است که در اردبیل نیز به صورت ویژه این مراسم برگزار می شود و در این شب خانواده ها سعی می کنند با دور هم نشستن، همدلی، صفا و صمیمیت بیشتر فرا رسیدن نوروز و سال نو را به هم تبریک گفته و یک سال نو همراه با معنویت و امیدواری را آغاز کنند.