راهبرد سوم برنامه مسعود سلطانی‎فر پیش از تصدی‎ وزارت ورزش و جوانان به «توسعه و حمایت از ورزش بانوان» اختصاص داشت. وی در این بخش برنامه خود 5 سیاست را اعلام کرد که سیاست‎های 4 و 5 آن به شرح زیر است:

سیاست چهارم: زمینه سازی فرهنگی در راستای توسعه فضای مشارکت زنان در فعالیت‎های ورزشی با تاکید بر فضایل اخلاقی و سلامت عفاف و حجاب

سیاست پنجم: توسعه رشته و مواد مسابقاتی ویژه بانوان بر حسب بررسی و مطالعات روزآمد فدراسیون‎های جهانی قاره‎ای و منطقه‎ای و نظام المپیک با اولویت کشورهای اسلامی.

همانطور که در برنامه وزیر ورزش و جوانان آمده است، سلطانی‌فر تاکید زیادی به حضور پر رنگ بانوان در فعالیت‎های ورزشی در بُعد فدراسیون‎های جهانی و قاره‎ای دارد. وی همواره در صحبت‎های خود اشاره ویژه‎ای به توجه به بخش بانوان دارد و می‎گوید بانوان باید در عرصه‎های ورزشی پر رنگ‎تر باشند.

بر همین اساس نخستین تغییر سلطانی‌فر، جابه‎جایی معاونت امور بانوان بود که با رفتن رباب شهریان، فریبا محمدیان آمد تا وزیر با این اقدام نشان دهد که توجه به ورزش بانوان برایش واقعا اهمیت دارد. روز گذشته اما خبری آمد که شاید در تضاد با آنچه وزیر گفته بود، به شمار می‌رود. وزیر ورزش در حکمی نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی را به عنوان رئیس ستاد عالی مسابقات جهانی شطرنج بانوان منصوب کرد. در واقع یک آقا، رئیس ستاد عالی مسابقات زنان شده است.

حال سؤال این است که آیا بهتر نبود برای مسابقات جهانی شطرنج بانوان که زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی هم است، یک خانم به عنوان مسئول انتخاب می‌شد؟ شاید دلیل وزارت ورزش این باشد که می‌خواستند مدیری قوی را برای این سمت انتخاب کنند اما نگاهی به پیشینه معاون امور بانوان وزارت ورزش نشان می‌دهد که او در این کشور کم تجربه نداشته است. او تا همین چند وقت پیش ریاست فدراسیون اسکیت را برعهده داشته و تجربیات زیادی در زمینه‎های ورزشی دارد.

نصرالله سجادی را اهالی ورزش می‎شناسد اما آیا بهتر نبود برای برگزاری این مسابقات که حواشی زیادی به سبب رعایت حجاب ورزشکاران کشورهای مختلف برای کشورمان به وجود آورده، وزیر به معاون امور بانوان خودش با حجاب کامل اسلامی اعتماد می‎کرد؟ به نوعی با این کار به موضوع حجاب توجه ویژه‌تری می‌شد.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان قرار است از 22 بهمن تا 15 اسفند به میزبانی تهران و در هتل اسپیناس پالاس برگزار شود. در این رقابت‌ها که به صورت حذفی برگزار می‌شود، سه نماینده از ایران در بین 64 شطرنج‌باز شرکت کننده حضور خواهند داشت.