روزنامه الوطن قطر نوشت: تیم‌های شرق آسیا در 10 سال اخیر لیگ قهرمانان صعود فوق العاده‌ای داشتند و در این میان تیم‌های کره جنوبی  رقبای استرالیایی خود را کنار زدند.

این روزنامه قطری سپس با اشاره به باشگاه‌های ایرانی نوشت: بزرگترین بازنده این توسعه فوتبال باشگاهی آسیا تیم‌های ایرانی هستند که سه بار جام قهرمانی را در دوره‌های گذشته این رقابت‌ها فتح کردند. استقلال در سال‌های 1970 و 1991 دو بار قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و دو عنوان نایب قهرمانی نیز در سال‌های 1992 و 1999 توسط تیم‌های ایرانی به دست آمد. تمامی این عناوین مربوط به دوره‌های گذشته بوده است.

روزنامه الوطن در ادامه این گزارش آورده است: آخرین قهرمانی ایران در فوتبال باشگاهی آسیا مربوط به سال 1993 میلادی و توسط تیم پاس تهران بود و این مسئله نشان دهنده تمامی این افتخارات در گذشته بود. در طول توسعه و پیشرفت گسترده فوتبال شرق آسیا در سالیان اخیر فقط تیم‌های عربی توانستند به رقبای جدی آنها تبدیل شوند. برای مثال سپاهان و ذوب آهن ایران در دیدارهای فینال سال‌های 2007 و 2010  لیگ قهرمانان آسیا برابر اوراوای ژاپن و سئونگنام شکست خوردند. این نتایج نشان می‌‌دهد تیم‌های ایرانی قابل مقایسه با تیم‌های شرق آسیا نیستند و قدرت آنها مربوط به گذشته بوده است.