پیرو انتشار خبر جدایی احتمالی کاوه رضایی و مصاحبه سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی که اعلام کرد 9 بازیکن استقلال شرایطی مشابه با کاوه رضایی دارند یکی از نزدیکان به باشگاه استقلال در این باره اطلاعاتی در اختیار خبرنگار مشرق قرارداد که مشخص می کند علیرضا منصوریان در این باره تا اندازه ای بزرگنمایی کرده و مهاجم استقلال هم می تواند از این تیم جدا شود.

سرمربی استقلال در نشست خبری پایان بازی استقلال برابر مس کرمان با اعلام اینکه تنها کاوه رضایی نیست که در قراردادش بندی دارد که می تواند طبق آن با پرداخت 250 هزار دلار از این تیم جدا شود، موجی از نگرانی بین هواداران این تیم بوجود آورد.

این منبع آگاه در این باره اظهار داشت: تنها بازیکنی که قراردادش به این شکل منعقد شده کاوه رضایی است. او طبق قرارداد باید تا نیم فصل بین 500 تا 600 میلیون از رقم قراردادش را دریافت کند و در نهایت اگر قصد جدایی از استقلال را داشت با پرداخت 250 هزار دلار می تواند بدون قید و شرط جدا شود. این نوع بند و شرطها این روزها در قرارداد بازیکنان تاپ همچون وحید امیری و یا بیرانوند هم قرارداده شده است.

وی ادامه داد: در اینصورت کاوه ضمن اینکه 500 تا 600 میلیون دریافتی اش از باشگاه را به ما برگردانده حدود 600 میلیون تومان دیگر هم به باشگاه پول می دهد و سپس از استقلال جدا می شود. این به معنی بازی مجانی این بازیکن برای استقلال و درآمدزایی 600 میلیونی است.

این فرد آگاه به امور قراردادهای بازیکنان در پایان به مشرق گفت: حرفی که سرمربی استقلال زده به نوعی بیشتر برای به صدا درآوردن زنگ خطر برای اسپانسر باشگاه بوده است و هیچ بازیکنی غیر از کاوه چنین بندی در قراردادش ندارد. آنچه در قرارداد بازیکنان برای جدایی بدون قید و شرط آمده قانون جدید سازمان لیگ است که در سالهای اخیر این اجازه را به بازیکنان می دهد که اگر تا نیم فصل 30 درصد قراردادشان را دریافت نکردند می توانند بدون رضایتنامه از باشگاه جدا شوند. در این زمینه هم فدراسیون همیشه حق را به باشگاه می دهد و اگر بطور مثال بازیکنی همین امروز بخواهد در این باره اقدام کند مراحل اداری کارش تا یک ماه و بلکه بیشتر به طول می انجامد.