جرارد پیکه اعتراف کرد که گاهی اوقات عمداً تلاش می‌کند رقابتش با بازیکنان رئال مادرید متشنج باشد تا هواداران از دنبال کردن نبرد میان این دو تیم بیشتر لذت ببرند.

پیکه که بارها با جملات جنجالی‌اش درباره رئال مادرید و بازیکنانش به خصوص مدافع پیشین این تیم آلوارو آربلوا، اوضاع را متنشج کرده و بابت آن مورد انتقاد هم واقع شده است، نه تنها از این کار خود پشیمان نیست بلکه می‌گوید به کارش ادامه می‌دهد، چون آن را باعث افزایش جذابیت نبرد میان دو باشگاه می‌داند.

مدافع ملی‌پوشان کاتالان‌ها به شبکه TV3 گفت: اعتراف می‌کنم که از عصبانی کردن بازیکنان رئال مادرید لذت می‌برم. من از وجود تنش البته صرفاً از نوع ورزشی‌اش استقبال کرده و فکر می‌کنم که بدون آن، مردم عاشق فوتبال نخواهند بود. بدون رقابتی که میان بارسلونا و رئال مادرید وجود دارد، بازی‌های میان این دو تیم آن حس مرگ و زندگی و آن حسی را که انگار همه چیز در این بازی تعیین می‌شود، نخواهد داشت.

«ما بازیکنان بارسا و رئال، یکدیگر را در ال‌کلاسیکوهای مورینیو و گواردیولا درک کردیم»، پیکه با بیان این جمله ادامه داد: این درست است که من در این اواخر کمی از جنجال‌سازی‌ام کم کرده‌ام، چون بعضی اوقات احساس می‌کنم که مردم از کارهایی که در زمین بازی انجام می‌دهم خوش‌شان نمی‌‌‌آید و اوضاع دارد به سمت آشوب کشیده می‌شود. بعضی اوقات تنش بازی‌ها آنقدر نیست که بخواهم درباره‌شان صحبت کنم، اما از من درباره چیزهای به خصوص سؤال پرسیده می‌شود.

بارسلونا فردا (شنبه) در هفته هشتم لالیگا میزبان دپورتیوو لاکرونیاست و رئال همان روز به خانه رئال بتیس می‌رود. اولین رویارویی دو تیم هم 12 دسامبر (22 آذر) در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شود.