دو تیم ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که تیم اصفهانی شانسی برای کسب سهمیه آسیایی ندارد اما شاگردان فرهاد کاظمی برای بقا در لیگ برتر نیاز به 3 امتیاز دارند.

هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 18،  ورزشگاه فولادشهر اصفهان - تماشاگر: کمتر از 500 نفر

داور: یداله جهانبازی، کمک ها: حسن ظهیری و حسن یوسفی

اخطار:

38- هاشم بیگ زاده از ذوب‌آهن

40 - کارت زرد قاسم حدادی فر از ذوب‌آهن

53- حسین کریمی از سیاه جامگان

41- هادی محمدی از ذوب‌آهن

71- محمد ناصری از سیاه جامگان

83- احسان پهلوان از ذوب‌آهن

91- حسین زامهران از سیاه جامگان

ذوب‌آهن

رشید مظاهری، هادی محمدی، قاسم حدادی فر، محمدرضا حسینی(81-احمد امیر کامدار )، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان(83-محمدرضا عباسی)، مهدی مهدی پور، علی همام، مهدی رجب زاده(80-مهرداد قنبری)، وحید محمدزاده و هاشم بیگ‌زاده

سرمربی: یحیی گل محمدی

سیاه‌جامگان

محمد ناصری، میثم حسینی، کیل کنویا(43-بهروز افشار)، میلاد نوری، محسن آقایی، حسین کریمی(77-مهدی مناری زاده)، اولو کورده، مصطفی احمدی، علیرضا نقی زاده، حمیدرضا علی عسگری و رضا عنایتی(62 حسین زامهران)

سرمربی: فرهاد کاظمی

شرح گل‌ها:

یک بر صفر(سیاه‌جامگان): ارسال میثم حسینی در دقیقه 40 را حسین کریمی با پشت سر خود به زیبایی به سمت دروازه مظاهری فرستاد و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.

یک بر یک(ذوب آهن): در دقیقه 57 ارسال کرنر توسط قاسم حدادی فر روی دروازه سیاه جامگان با ضربه سر علی حمام همراه شد و گل تساوی ذوب آهن به ثمر رسید.

دو بر یک(ذوب‌آهن): در دقیقه 72 خطای مدافع سیاه جامگان روی علی حمام در محوطه جریمه انجام داد، باعث شد داور اعلام ضربه پنالتی به سود اصفهانی ها کند. مهدی رجب زاده پشت توپ ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد.

3 بر یک(ذوب‌آهن): در دقیقه 79 ارسال زمینی مرتضی تبریزی از جناح چپ را مهدی رجب زاده با یک بغل پای ساده به گل سوم تیمش تبدیل کرد.

شرح بازی:

تیم ذوب‌آهن بازی را بهتر آغاز و برای رسیدن به دروازه حریف حملات را پی‌ریزی کرد اما نتوانست گلی به ثمر برسند. هرچه از زمان بازی گذشت، سیاه جامگان عملکرد خوب خود را به تیم حریف دیکته کرد و اگرچه پاس های اشتباه نزد بازیکنان این تیم هم زیاد بود اما توانست موقعیت هایی را به دست آورد. با شروع بارش باران از اواسط نیمه نخست، بازی کمی از تب و تاب افتاد اما سیاه جامگان از یکی از موقعیت های خود استفاده کرد و توانست به گل برسد. تلاش های ذوب آهن در لحظات پایانی این نیمه برای جبران هم فایده نداشت تا این تیم با شکست یک بر صفر به رختکن برود.

در نیمه دوم ذوب آهن که دوست نداشت در خانه بازنده شود، بازی را هجومی آغاز کرد. این تیم حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک دید و مزد بازی هجومی اش را هم گرفت. ذوب آهن بعد از گل اول باز هم به حملات خود ادامه داد و توانست گل های بعدی را به ثمر برساند. تیم اصفهانی مالک مطلق توپ و میدان در نیمه دوم بود و سیاه جامگان حتی روی ضدحملات نیز نتوانست به دروازه ذوب آهن نزدیک شود. برد ذوب آهن اگرچه سیاه جامگان را در آستانه سقوط قرار داد اما این تیم برای بقا همچنان اندک امیدی دارد. از سوی دیگر ذوب آهن با این نتیجه روحیه خوبی برای بازی های بعدی گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه 2 : ضربه سر مهدی رجب‌زاده روی سانتر ارسالی از سمت راست به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 11: شوت سرضرب مهدی رجب‌زاده در داخل محوطه جریمه تیم سیاه‌جامگان با نوک انگشتان ناصری به کرنر رفت.

دقیقه 17: حمیدرضا علی‌عسگری در موقعیت تک به تک با گلر ذوبی‌ها قرار گرفت که تیزهوشی مظاهری اجازه نداد دروازه‌ اصفهانی‌ها باز شود.

دقیقه 22: غلامرضا عنایتی پس از جا گذاشتن رشید مظاهری، زاویه‌اش برای ضربه زدن به سمت دروازه ذوب‌آهن بسته شد و مجبور به سانتر به دهانه دروازه شد. ارسال او را علی حمام از روی خط برگشت داد.

دقیقه 43: ضربه سر مرتضی تبریزی از روی خط دروازه سیاه جامگان توسط غلامرضا عنایتی برگشت داده شد.

دقیقه 63: شوت سرکش احسان پهلوان زوزه کشان از بالای دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.

دقیقه 66: سانتر رجب زاده از سمت راست با خروج ناصری برای شاگردان فرهاد کاظمی ختم به خیر شد.

دقیقه 87: شوت پای چپ قاسم حدادی فر با کف دست دروازه بان سیاه جامگان به کرنر رفت.

در حاشیه:

*فرهاد کاظمی که سابقه حضور در تیم ذوب آهن را دارد، به محض ورود به ورزشگاه با استقبال کارکنان باشگاه و تعدادی از لیدرها روبه‌رو شد.

*با اینکه تیم ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با اقتدار به دور بعدی راه پیدا کرده است، چون این مسابقه حساسیت زیادی برای ذوب‌آهن در لیگ ندارد، تعداد بسیار اندکی از مسابقه دیدن کرده‌اند.

*یدالله جهانبازی، داور مسابقه دیدار ذوب آهن و پرسپولیس در مسابقه نیمه نهایی جام حذفی که با اشتباه فاحش باعث شد سرخپوشان پایتخت از دور بازیها کنار بروند، دوباره برای قضاوت دیدار ذوب‌آهن و سیاه جامگان گام به ورزشگاه فولاد شهر گذاشت.

*احسان پهلوان ، هافبک بجنوردی ذوبی‌ها که دو سال پیش توسط فرهاد کاظمی به تیم ذوب‌آهن فراخوانده شد، در ابتدای مسابقه از علی دایی رخصت گرفت.

*مهرداد قنبری که بعد از قرار نگرفتن در لیست 18 نفره ذوب آهن در بازی قبل گلایه‌هایی به کادرفنی کرده بود، امروز در لیست 18 نفره قرار گرفته است.

*از دقیقه 23 مسابقه، بارش باران در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد.

* کی کنویا موقع تعویض با علیرضا نقی زاده هم تیمی خود درگیری لفظی پیدا کرد.

* در دقیقه 44 مسابقه مرتضی تبریزی در محوطه جریمه سرنگون شد که ذوب آهنی ها اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند اما داور از کنار این صحنه عبور کرد. همین موضوع اعتراض اندک هواداران ذوب آهن را در پی داشت.

*در دقیقه 74 مسابقه شماره پیراهن کورده بازیکن سیاه جامگان از روی پیراهنش جدا شد که مسئولان تیم سیاه‌جامگان با چسب آن‌را چسباندند که نتیجه‌ای نداشت. آن‌ها چند دقیقه بعد یک پیراهن جدید برای وی آوردند.

*مرتضی کرمانی‌مقدم، مربی تیم سیاه جامگان در دقیقه 76 به دلیل اعتراض به داور از زمین بازی اخراج شد.