به گزارش پارس به نقل از رهیاب نیوز، دراگان اسکوچیچ سرمربی ۴۷ ساله فولاد خوزستان گرچه از نظر فنی یک مربی کارآزموده است و توانست در سال نخست حضورشدر ایران با ملوان بدرخشد و در فصل گذشته فولاد خوزستان را علی‌رغم از دست دادن بسیاری از بازیکنان به جایگاه مطلوب برساند اما نتوانسته خریدهای موفقی داشته باشد و هزینه بسیاری رابه فولاد خوزستان تحمیل کرده است.

ایمان موسوی، نخستین خرید ناموفق فولاد خوزستان توسط اسکوچیچ است؛ ایمان موسوی در این باره گفته بود: آقای اسکوچیچ به من اعتقاد زیادی دارد و بعد از صحبتی که با او کردم تصمیم گرفتم تا به فولاد بیایم.

 
 


اما بعد از پیوستن موسوی به فولاد مشخص شد که وی تا پایان هفته چهارم نمی‌تواند فولاد را همراهی کند و بعد از آن هم نتوانست بین مهاجمان فولاد خودی نشان دهد. موسوی در مجموع ۲۶۵ دقیقه با پیراهن فولاد به میدان رفت و موفق به گلزنی نشد.

بنا بر اخبار منتشر شده در دی‌ماه ۹۳ علت کنار گذاشته شدن موسوی از سوی اسکوچیچ، مخالفت این بازیکن برای فسخ قرارداد اختیاری با باشگاه فولاد و معاوضه با مهاجم ملوان است.

محمد قاضی، یکی دیگر از خریدهای ناموفق فولاد خوزستان در دوران حضور اسکوچیچ است. قاضی که در نیم فصل دوم لیگ گذشته به فولاد پیوسته بود به سرعت با دراگان اسکوچیچ به مشکل برخورد و از حضور در فولاد خوزستان منع شد.
 

شروع اختلافات این دو از بازی فولاد در لیگ قهرمانان بود. محمد قاضی که با نظر اسکوچیچ در بازی برابر السدقطر روی نیمکت قرار گرفته بود، نیمه دوم پشت دروازه خود را گرم می‌کرد که اسکوچیچ به دستیارش گفت قاضی را برای آمدن به زمین فرابخواند. اما قاضی طبق یک تصمیم عجیب از این دستور تمرد کرد و به بازی نرفت تا خشم اسکوچیچ فوران کند.

قاضی پس از این اتفاق با وساطت مدیرعامل باشگاه از اسکوچیچ عذرخواهی کرد و در دو بازی با نفت مسجدسلیمان و گسترش فولاد گلزنی کرد اما وقتی محمد قاضی در هتل محل اقامت فولادی‌ها در دوحه برای دیدار برابر السد قطر فهمید که در ترکیب اصلی نیست، بازهم جنجال آفرید. پس از واکنش قاضی به نیمکت نشینی، اسکوچیچ نامش را از لیست ۱۸ نفره فولاد خط زد. وقتی که قاضی قصد داشت همراه تیم فولاد با اتوبوس به ورزشگاه برود با عدم موافقت اسکوچیچ مواجه شد و از اتوبوس پایین آمد.

اسکوچیچ پس از این اتفاق نظم و دیسیپلین تیمی‌اش را دیگر بهم نزد و اجازه حضور قاضی را حتی سر تمرینات تیمش نداد. او گفت که قاضی به هم تیمی‌هایش خیانت کرده است، اسکوچیچ پس از بازی با ذوب نیز در مصاحبه‌ای درباره وضعیت قاضی گفت: بازیکنی به اسم محمد قاضی نمی‌شناسم. این اظهار نظر نشان داد دیگر قاضی در تیم اسکوچیچ جایی نخواهد داشت.
 

محسن مسلمان، بازیکن ذوب آهن اصفهان هم که دعوا بر سر حضورش در پرسپولیس و استقلال بود، به یک‌باره در فولاد خوزستان ظاهر شد؛ اما حضور مسلمان در 15 بازی نیم فصل دوم و بازی‌های آسیایی این تیم هیچ ثمری برای قرمزپوشان نداشت و این موضوع سبب اعتراضات گسترده تماشاگران اهوازی به این بازیکن شد.

البته اسکوچیچ چندین مرتبه از محسن مسلمان حمایت کرد اما حمایت‌های این مربی کروات هم دلیلی برای ارائه یک بازی خوب از این بازیکن نشد.
 

احمد آل نعمه یکی دیگر از خریدهای اسکوچیچ بود؛ گرچه عملکرد قابل قبول تری نسبت به قاضی و مسلمان داشت اما پس از پایان رقابت‌های نیم فصل در لیست مازاد فولاد خوزستان جای گرفت چرا که اسکوچیچ اعتقادی به بازی او نداشت.

البته در میان این خریدهای ضعیف و بد اسکوچیچ چند بازیکن خارجی خوب مانند چاگو، مساریچ و آلویز نانگ را به فولاد آورده بود. شروع لیگ پانزدهم آغازی دوباره بر خریدهای ناموفق اسکوچیچ و عملکرد ضعیف مدیریت باشگاه فولاد بود.

حسین مالکی، مهدی دغاغله و مهرداد بشاگردی ۳ بازیکنی بودند که هیچ ثمری برای فولاد خوزستان نداشتند. دغاغله و مالکی فقط یک گل برای فولاد در لیگ بر‌تر به ثمر رساندند و این یک گل برای سرخ پوشان خوزستانی یک امتیاز هم نداشت.

بشاگردی هم در یک بازی برای فولادی‌ها به میدان آمد اما حضور ۹۰ دقیقه‌ای این دروازه‌بان آبادانی با شکست ۲ بر صفر فولاد مقابل استقلال تهران همراه شد تا در نیم فصل دوم این بازیکن از جمع فولادی‌ها جدا شود.
 

اکبر ایمانی، حسین ابراهیمی، امیرحسین فشنگ‌چی و محمدرضا خانزاده ۴ بازیکن دیگری بودند که با پیشنهاد اسکوچیچ در ابتدای فصل به تیم فولاد خوزستان پیوستند. اما خرید این ۴ بازیکن در خط دفاعی و هجومی قرمز پوشان ثمر زیادی نداشت و به غیر از ابراهیمی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

اما سریال خریدهای ناموفق اسکوچیچ در نیم فصل دوم هم ادامه داشت. مهرداد طهماسبی دروازه‌بان سابق تراکتورسازی به جمع فولادی‌ها اضافه شد اما تاکنون فرصت بازی کردن نصیبش نشده است. مهرداد بایرامی و دورگ کوئه‌ما‌ها نیز دو بازیکن دیگری بودند که برای برطرف کردن ضعف فولاد در خط حمله به این تیم خوزستانی پیوستند اما بعد از ۳ بازی هنوز یک موقعیت نیز بر روی دروازه حریفان فولاد ایجاد نکردند.

به گزارش رهیاب، مجموع این خرید‌ها مبلغی بیش از ۶۵ میلیارد ریال است که تاکنون برای فولادی‌ها ثمری نداشته است؛ ولخرجی‌های مدیران فولاد برای خریدهای ناموفق اسکوچیچ و هزینه ۲۵ میلیارد ریالی قرارداد با این مربی کروات تاکنون برای فولاد خوزستان ثمری نداشت است.

این ولخرجی‌ها در حالی انجام شده که گل‌های پیروزی فولاد خوزستان در مسابقات لیگ بر‌تر امسال توسط ماتیاس چاگو (۲بار)، مهرداد جماعتی و ابراهیمی در بازی با استقلال اهواز و ساسان انصاری و محمد اهل شاخه در برابر پدیده و سپاهان به ثمر رسیده است.

فولاد خوزستان در ابتدای فصل می‌توانست بازیکنان زیادی را از فولاد نوین با هزینه کم جذب کند. حسن بیت سعید، علی اصغر عاشوری، مهدی زبیدی، عقیل شویعی کعبی و فرشاد جان‌فزا ۵ بازیکنی هستند که جمع قرارداد آن‌ها ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.
 

مقایسه خریدهای ارزان استقلال خوزستان از فولاد نوین و خریدهای گران فولاد از نقاط مختلف نشان از ناکارآمدی مدیریت و کادر فنی باشگاه فولاد خوزستان در جذب بازیکن است. ۵ خرید استقلال خوزستان از فولاد نوین در این فصل ۱۶ بار دروازه حریفان را باز کردند و ۵ هزار ۸۹۷ دقیقه در لیگ امسال بازی کردند. نکته جالب اینکه این ۵ بازیکن در ۲۰ هفته گذشته فقط ۴ کارت زرد دریافت کردند و تاکنون در هیچ بازی محروم نشدند.

قرارداد بازیکنان فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم که به قهرمانی رسیدند ۸۳.۵ میلیارد ریال بود و قرارداد بازیکنان فولاد خوزستان در لیگ امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است اما با این همه ولخرجی جایگاه این تیم بی‌کیفیت در رده سیزدهم جدول است.