به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز، سه دیدار پایانی هفته هجدهم روز سه شنبه برگزار می شود و در این روز تیم های استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان اصفهانی خود به میدان می روند و سایپا هم میهمان تیم پدیده است.

نگاهی به این سه مسابقه می اندازیم

ذوب آهن- استقلال؛ فینال در نصف جهان

استقلال در صورت باخت هم صدرنشین لیگ باقی می ماند اما این صدرنشینی شکننده خواهد بود به همین دلیل شاگردان مظلومی برای برد به اصفهان می روند تا بتوانند مقتدرانه صدر جدول را حفظ کنند. شاگردان گل محمدی هم دوست ندارند در خانه به حریف بازنده شوند و همین مساله جذابیت مسابقه را دو چندان می کند. استقلال برای این مسابقه خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و ذوب آهن هم شاید هاشم بیک زاده و وحید محمدزاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما شاید کاوه رضایی به این مسابقه برسد. این مسابقه روز سوم خرداد سال آینده هم در فینال جام حذفی در خرمشهر تکرار خواهد شد اما این مسابقه هم به اندازه آن فینال اهمیت دارد. پیروزی شاگردان گل محمدی باعث می شود رقابت در صدر جدول فشرده تر شود اما برد استقلال موقعیت آبی پوشان را در صدر مستحکم تر می کند. تساوی به ضرر هر دو تیم و به سود تیم های دیگر خواهد بود. این بازی را می توان فینال هفته هجدهم لیگ دانست.

 پدیده - سایپا؛ تلاش نارنجی برای ماندن در کورس

سایپا در صورت پیروزی همچنان در کورس مدعیان بالای جدول باقی خواهد ماند اما اگر شاگردان جلالی در مشهد بازنده شوند شاید از رده چهارم دو پله سقوط کنند. پدیده نیم فصل را تقریبا بدون حاشیه سپری کرد. سایپا هم در روز آخر نقل و انتقالات آندرانیک تیموریان را جذب کرده که هنوز مشخص نیست می تواند در این بازی از کاپیتان تیم ملی استفاده کند یا تیموریان در این مسابقه به خاطر اخراج در تراکتورسازی در بازی آخر لیگ محروم است. پدیده در صورت باخت هم از رده یازدهم پایین‌تر نخواهد آمد.

پرسپولیس- سپاهان؛ دربی ایرانی

این مسابقه را برانکو دربی ایرانی نامیده  مسابقه ای بسیار حساس که همواره جذاب و دیدنی است. باشگاه پرسپولیس برای اینکه خودش را به پیروزی در این مسابقه نزدیک تر کند تماشای بازی را برای هوادارانش در طبقه دوم ورزشگاه رایگان اعلام کرده است.

در این بازی هواداران پرسپولیس منتظر رونمایی از دروازه بان جدید خود هستند و باید دید برانکو لوبانوف را درون دروازه قرار می دهد یا محسن زاده دروازه بان جوان و ایرانی اش را. مهدی طارمی هم که با یازده گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد چهره ویژه این مسابقه خواهد بود.

خلعتبری بازیکن سابق پرسپولیس در کانون توجه هواداران پرسپولیس قرار دارد و آنها دلخوشی از خلعتبری ندارند و باید دید چه رفتاری مقابل این ستاره سپاهان انجام خواهند داد. اگر چه این دربی ایرانی است اما نقش آفرینان آن دو سرمربی کروات هستند. برانکو استیماچ شناخت خوبی از یکدیگر دارند. باید دید در این دیدار کدام مربی برنده خواهد شد. پرسپولیس شاید بتواند با کمک گل محمدی به دو امتیازی استقلال صدرنشین برسد اگر ذوب آهن تیم استقلال را در اصفهان شکست بدهد.

برنامه مسابقات و اسامی داوران:

سه شنبه 13/11/94

ذوب آهن- استقلال- ساعت 14:30- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

شاهین حاج بابایی- محمدرضا ابوالفضلی- سعید علی نژادیان- روح اله شریفی ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

پدیده خراسان - سایپا- ساعت 14:30- ورزشگاه ثامن مشهد

پیام حیدری- رحیم شاهین- قهرمان نجفی- وحید کاظمی     ناظر داوری: زاهد بحرینی

پرسپولیس- سپاهان- ساعت 17-ورزشگاه آزادی

بیژن حیدری- محمدرضا منصوری- بابک داوری- غلامرضا جباری     ناظر داوری: نادر جعفری