پايگاه خبري تحليلي «پارس»- تیم ملی زیر ٢٣ سال کشورمان در نخستین بازی خود در رقابت های والیبال قهرمانی زیر 23 سال بانوان آسیا مقابل فیلیپین، میزبان این رقابت ها به پیروزی رسید.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، رقابت های زیر ٢٣ سال بانوان آسیا روز گذشته به میزبانی فیلیپین آغاز شد و تیم ملی ایران نیز در نخستین گام مقابل میزبان قرار گرفت و با نتیجه ٣ بر یک پیروز شد و به جمع هشت تیم برتر رقابت ها صعود کرد تا روز یکشنبه برای تعیین سرگروهی به مصاف تیم قدرتمند قزاقستان رود.

در ست نخست این دیدار دو تیم بازی پایاپایی را ارائه کردند، اما بانوان ایران که با ترکیب سیاوشی، روستا، چملانیان، صابری، متقیان، کدخدا، دریس محمودی بازی را آغاز کرده بودند، توانستند این ست را با نتیجه ٢٥بر ٢٢ به سود خود به پایان رسانند.

در ست دوم نیز زیر 23 ساله هالی دختر ایران برتری خود را در حضور تماشاگران پر شمار فیلیپینی به رخ حریف کشیدند و با بازی زیبای خود در این ست هم با نتیجه ٢٥ بر ٢٢ پیروز شدند.

در ست سوم میزبان همه تلاش خود را برای پیروزی کرد و با وجود اینکه تا امتیازات پایانی دو تیم برابر بودند، فیلیپینی ها با زدن چند سرویس مهار نشدنی 25 بر 19 پیروز شدند.

در ست چهارم شاگردان مریم هاشمی و عباس برقی با بهره جستن از رهنمود های کادر فنی و آنالیز همزمان موفق شدند 25 بر 20 فیلیپین را در خانه شکست دهند و در نخستین مسابقه خود با وجود شرایط سخت آب و هوایی سه امتیاز این رقابت ها را از آن خود کنند و شگفتی ساز روز اول نام گیرند.

تیم ملی والیبال دختران زیر ٢٣ سال ایران شنبه استراحت دارد و روز یکشنبه به مصاف قزاقستان خواهد رفت.

نتایج و برنامه این رقابت ها که در سالن 10 هزار نفری «فیل اسپرتس» برگزار می شود، به شرح زیر است:

گروه یک:
فیلیپین 1 - 3 ایران (22 - 25 ، 22 - 25 ، 25 - 19 و 20 - 25)

گروه دو:
هند 3 - 0 ماکائو

گروه سه:
ژاپن 3 - 0 مالدیو

گروه چهار:
تایلند 3 - 0 ازبکستان

از هر گروه دو تیم به دور دوم گروهی صعود می کنند و تیم های حذف شده برای رده های 9 تا 12 رقابت خواهند کرد.

برنامه روز دوم - شنبه 12 اردیبهشت
کره جنوبی - ازبکستان
قزاقستان - فیلیپین
چین - هند
چین تایپه – ژاپن

دو تیم برتر این رقابت ها به والیبال قهرمانی امیدهای دختران جهان 2015 در آنکارای ترکیه راه خواهند یافت.