شب گذشته مهران مدیری برای بار دوم در برنامه «دورهمی» از برخی مردم که از شوخی‌های او دلگیر شده‌اند،‌ عذرخواهی کرد.

این مجری و کارگردان در بخشی از برنامه دیشب «دورهمی» در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به ماهیت این برنامه گفت: اسم برنامه «دوهمی» دقیقاً بازگوی همه محتویات آن است. «دوهمی» یعنی دورهم و با هم بودن و این فقط یک اسم نیست.

وی ادامه داد: این برنامه همه مردم ایران را فارغ از مذهب،‌ طبقه اجتماعی، تحصیلات و تفکر در کنار همدیگر دوست دارد و ما در تلاشیم تا اگر مشکلی در اجتماع و در هر رابطه‌ای وجود دارد را با زبان طنز برطرف کنیم.

مدیری در ادامه با اشاره به تعریف زبان طنز بیان کرد: زبان طنز، زبانی است که جدی هم هست. بعضی‌ها تصور می‌کنند که به عمد با قشر و گروه و تفکری شوخی و اهانت می‌شود، در حالیکه اینطور نیست و همه تلاش ما این است که سوتفاهمات را برطرف کرده و همه در کنار هم با خوبی و خوشی و با حال خوب زندگی کنند.

این کارگردان تلویزیون اظهار کرد: بر همین اساس اگر ما در برنامه «دورهمی» جمله‌ای می‌گوییم که به برخی افراد برمی‌خورد و دلگیر می‌شوند به خاطر نقص اطلاعات ما از آن موضوع خاص است. چطور می‌شود با ذهنیتی که ما داریم، در مورد کسانی عمدی وجود داشته باشد و عده‌ای را دلگیر کنیم. این در حالی است که ماهیت برنامه ما به شکلی است که دلگیری‌ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: اگر جمله‌ای در گذشته بنادرست گفته شده و یا می‌شود به خاطر نقصان اطلاعات ما است و ما راضی به دلگیر بودن حتی یک نفر با هر تفکر، طبقه اجتماعی، شغلی و لهجه‌ای نیستیم.

این کارگردان و بازیگر در پایان گفت: امیدوارم که حتی یک نفر هم از این ماجرا دلگیر نباشد و اگر کسی دلگیر شده من از همین جا از او عذرخواهی می‌کنم تا از دلش در بیاید.

در برنامه هفته گذشته از سری برنامه‌های «دورهمی» مهران مدیری در بخش پلاتوهای خود با اشاره به موضوع تظاهر و ریا، داستان فرد ریاکار و نان به نرخ روزخوری را روایت کرد که برای استخدام به محلی مراجعه کرده و بر اساس جو موجود و تنها از روی ریاکاری و نان به نرخ‌روزخوری سخن می‌گوید. بخشی از سخنان وی در این بخش از برنامه حواشی خاصی را ایجاد کرده بود و موجب رنجش خاطر طیفی از مخاطبان این برنامه را فراهم آورده بود.