به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این برنامه‌ها شامل ارتباط‌های زنده، گزارش‌های تولیدی و مستندهای مربوط به اربعین است.

منظومه بیداری

منظومه "بیداری" عنوان برنامه ای است که در این ایام در دو قسمت 45 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی هادی پور حامدی تولید شده است.

قسمت اول این برنامه به بحث زیارت اربعین و خطبه حضرت زینب (س) می‌پردازد و قسمت دوم آن با نگاهی به پیاده‌روی عظیم اربعین و با هدف نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در جامعه، سه‌شنبه و چهارشنبه 11 آذر، ساعت 23:00 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

طریقت

این برنامه به شخصیت‌های اثرگذار واقعه عاشورا، اولیا و اشقیا می‌پردازد. طریقت کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی در چهار قسمت 20 دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی علی جهانبخش است که صفات بارز این شخصیت‌ها در فضای موشن گرافیک کارشناسی خواهد شد. این برنامه از سه‌شنبه 10 آذر، ساعت 21:35 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مستند توتیا

این برنامه به تهیه‌کنندگی مهدی صاحبی، کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در چهار قسمت 30 دقیقه‌ای، با حضور خادمان اهل بیت عصمت و طهارت، اجتماع باشکوه عزاداران را به تصویر می‌کشد.

مستند "توتیا" از سه‌شنبه 10 آذر تا جمعه 13 آذر، هر روز ساعت 17:30 به‌نمایش درمی‌آید.

در آستان خورشید

این برنامه نیز کاری از واحد پخش شبکه سه سیماست که در 10 برنامه 60 دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی مهدی زمانی بیدختی، ارتباط زنده با کربلای معلی و مراسم عزاداری اربعین را در کربلای معلا پخش خواهد کرد. در آستان خورشید سه‌شنبه 10 آذر ماه، ساعت 22:15 و چهارشنبه 11 آذر ساعت 10:30، ویژه‌ برنامه‌ای با کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین ثمری را پخش می‌کند. ضمنا برنامه‌ای با عنوان "لبیک یا حسین" هر روز به مدت 20 دقیقه، شامل تصاویری از راه‌پیمایی عظیم اربعین در این برنامه پخش می شود.

پرده عشاق

این برنامه در 4 قسمت 45 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی سید علی احمدی در گروه فرهنگ و معارف تهیه شده است. "پرده عشاق" گزارش از اجتماعی در میدان امام حسین (ع) است که با برپایی خیمه هایی در حوزه های مختلف، هنر عاشورایی، سبک زندگی حسینی، شهدای انقلاب، آثار هنرمندان و فرقه‌های انحرافی را معرفی می کنند.

این برنامه سه‌شنبه 10 و چهارشنبه 11 آذر ماه، ساعت 20:00 پخش می‌شود.