به گزارش از پارس به نقل از جام نیوز، استاد سیدرضا طباطبایی، مدرس و خواننده مکتب آوازی اصفهان، در ششمین شب آواز ایرانی به اجرای آواز می‌پردازد.

ششمین شب آواز ایرانی شنبه 30 آبان‌ماه با حضور اساتید، هنرجویان و علاقه‌مندان آواز و موسیقی ایرانی از ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود که در یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، استاد سیدرضا طباطبایی به اجرای آواز می‌پردازد. آواز این هنرمند پیشکسوت را استاد حسن منصوری، نوازنده شناخته‌شده نی و استاد سعید مزدک، نوازنده بنام تار، همراهی می‌کنند.

ششمین محفل شب آواز ایرانی در حالی با حضور اساتید موسیقی مزین می‌شود که اجرای آواز بداهه‌ استاد طباطبایی در مکتب آوازی اصفهان در کنار نی‌نوازی استاد حسن منصوری، از مفاخر نی‌نواز ایران و تارنوازی استاد سعید مزدک، مدرس و نوازنده برجسته تار، لحظات به یاد ماندنی را برای مخاطبان به ارمغان خواهد آورد.

آشنایی استاد طباطبایی با استاد عالیقدر موسیقی ایران، استاد جلال‌تاج اصفهانی، نقطه عطفی در زندگی او به شمار می‌آید. وی رموز و فنون آواز را از محضر این هنرمند کم‌نظیر فرا گرفته و از آموزه‌های وی به خوبی استفاده کرده است.

استاد منصوری که شیوه نوازندگی خود را متاثر از نوازندگی استاد بی‌همتا، استاد حسن کسایی می‌داند تنها ردیف‌دانی است که تا کنون اقدام به انتشار ردیف سازی و آوازی مکتب اصفهان کرده است.

همچنین استاد مزدک که کتا‌ب‌های (دستور مقدماتی تار و سه تار) و (پیش درآمد و رنگ به نام بهارانه) از سوی وی منتشر شده است، در شیوه نوازندگی خود از مکتب استاد جلیل شهناز بهره‌ برده و به گفته‌ خود تا به اکنون شاگردی مکتب استاد مرحوم را با افتخار به دوش می‌کشد.

ششمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه 30 آبان‌ماه ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود به این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.