پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تغییر و تحولات در رسانه ملی همچنان ادامه دارد و به زودی شبکه های جدید راه اندازی و برخی مدیران تغییر می کنند.

HD به «پایتخت»ی ها رسید

شبکه HD از سال گذشته و با قید «پخش آزمایشی»، کار خود را آغاز کرد تغییر نام داده و به شبکه «پایتخت»(شبکه تهران) تبدیل می شود. کامبیز اخوان صفا که تاکنون مدیریت شبکه HD را برعهده داشته، تاکنون زیرساخت های فنی راه اندازی شبکه «پایتخت» را نیز وی آماده کرده است لذا احتمالا در صورتی که فشاری از سوی شهرداری وجود نداشته باشد وی مدیریت شبکه «پایتخت» را نیز در اختیار خواهد داشت.

راه اندازی شبکه جدید تهران هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان دارد که شهرداری تهران تمام هزینه ها را پرداخت می کند و امکانات ساختمان و.. را تامین خواهد کرد. به دلیل وضعیت ناکارامد رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، محمد سرافراز رییس سازمان سدا و سیما، فشار شهرداری تهران برای تصدی مدیریت شبکه «پایتخت» را تا امروز نپذیرفته است.

شبکه HD از سال گذشته تقریبا همزمان با برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، آغاز به کار کرد.

قرار است شبکه ای که فعلا به عنوان شبکه پنج یا تهران شناخته می شود تبدیل به «شبکه اقتصاد» شود و «شبکه بازار» نیز در زیر مجموعه مدیریت شبکه اقتصاد قرار گیرد. 

تغییر در شبکه جام جم و مهمترین مدیر کل دفتر استانی صدا و سیما

به گزارش «پارس»، قرار است مهمترین مدیر کل دفتر استانی صدا و سیما تغییر کند. بر این اساس قرار است «علی طلوعی» مدیر شبکه جام جم به عنوان مدیرکل جایگزین حجت الاسلام «علی نهاوندی» شود.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی از روحانیونی است که دروس فقه و اصول، فلسفه، تفسیر و عرفان را نزد بزرگانی چون آیت الله سید کاظم حائری، جوادی آملی، شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی، سیدمحمود شاهرودی، انصاری شیرازی، سیدجلال­الدین آشتیانی، سیدعزالدین زنجانی، فلسفی، مروارید، مجتهدی تهرانی و حق شناس فراگرفته است. مدیرکل فعلی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در حوزه رسانه نیز دارای آثار ارزشمندی است. وی در سال 1385 تندیس، لوح افتخار و جایزه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را به خاطر تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم مستند والنتینا (که پیرامون زنی است که به دین اسلام مشرف می‌شود) دریافت کرده است.

با رفتن «علی طلوعی» از شبکه جام جم، «سعید اشناب» به عنوان مدیر جدید این شبکه برون مرزی منصوب خواهد شد. «اشناب» نیز از مدیرانی بوده که با سرافراز از نزدیک همکاری داشته است.

«اشناب» پیش از این مدیر شبکه جهانی الکوثر، مدیر برنامه های شبکه افق، مدیر گروه مستند شبکه دو، مدیر گروه اجتماعی و اقتصاد شبکه دو سیما بوده است.

آخرین وضعیت شبکه پویا

به گزارش «پارس»، شبکه کودک و نوجوان نیز که از چندی پیش مدیریت آن را محمد سرشار برعهده گرفت قرار است همزمان با ابتدای سال تحصیلی جدید از اول مهرماه فعالیت خود را آغاز کند. در فاز اول، قرار است کانال شبکه پویا به کانال شبکه کودک و نوجوان تبدیل شود و در فازهای بعدی کانال های دیگری به آن اضافه شود.

چندی پیش «پارس» از راه اندازی شبکه سبک زندگی(Life Style) خبر داده بود که در زیر مجموعه معاونت برون مرزی(و نه معاونت سیما) و انگلیسی زبان قرار خواهد داشت ومخاطبان آن غیرمسلمانان هستند. تولیدات خود را آغاز کرده تا در 6 ماه آینده فعالیت آزمایشی خود را آغاز کند.

شهرداری به دنبال تامین مالی و مدیریت یک شبکه تلویزیونی/ شبکه های Life Style، کشاورزی، اقتصاد و تهران هم می آیند