پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران گفت: باید قبول کنیم برای حفظ باغات کمک دولت را می خواهیم.

محمد حقانی  در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: ما در خصوص حفظ باغات کارگروهی در کمیسیون سلامت برای بررسی مشکلات فضای سبز در تهران تشکیل دادیم.

 رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران افزود :بعد از تاکیدات  فراوان مقام معظم رهبری به حفظ باغات ٰیک کارگروه تخصصی تر تشکیل دادیم که در حال بررسی راه کار های اجرایی ٰحقوقی و قانونی در این خصوص  است .

وی اظهار داشت:اگر باغات را به 3 دسته تقسیم کنیم ٰباغات سوهانک ٰطرشت و باغات کن  است که ما این باغات را باغ های متمرکز می گوییم که اولین  راه کار  برای حفظ باغات این است که  این باغات تملک شود . 

حقانی بیان کرد: درست است که باغات مالک خصوصی دارند و با هم جواری مناطق مسکونی ارزش بیشتری پیدا کردند و به سبب اینکه قیمت ملک  و مسکن در معرض تهدید است باید برای مدیریت شهری اعتباراتی ببینیم که بتوانیم این باغات رابخریم و حفظ کنیم.

این نماینده مردم در شورای شهر تهران در ادامه گفت: کمیسیون معماری هم در ارتباط باتراکم و باغات و  شهرداری هم در این خصوص به دنبال  راهکار است.

وی با اشاره به نقش دولت گفت: فضاهای سبز باید در اماکن دولتی حفظ شود و نهاد های دولتی کمک کنند که این باغات و فضاهای سبز مورد دست برد قرار نگیرد.

حقانی با اشاره به اینکه باید قبول کنیم برای حفظ باغات کمک دولت را می خواهیم اظهار داشت: فضاهای سبز و باغات  تهران  به عنوان  پایتخت کشور باید حفظ شود و تاکید من این است که به جای توسعه فضاهای سبزبه دلیل قیمت زمین و همین طور در مذیقه بودن از لحاظ زمین ٰ  در حال حاضر این فضاهای فعلی را  حفظ کنیم.

 رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه  باغات کن در غرب تهران باغاتی دست نخورده  و متمرکز هستند اظهار داشت: این باغات باید برای شهر تهران حفظ شوند و  به عنوان میراث طبیعی ثبت شود

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورا گفت:کمربند سبز تهران نسبت به قبل انقلاب 7 برابر شده است و قطعا درخت کاری در حاشیه تهران لازم است.

حقانی با بیان اینکه باغاتی که مورد تعرض قرار می گیرند ما در کار گروه حفظ محیط زیست  بحث و بررسی می کنیم  عنوان کرد: ما چندین  باغ  از جمله باغی  در کوچه سی و دوم در جنوب پارک جمشیدیه و همین طور  باغ معنوی و چند باغ دیگر در نقاط مختلف شهر حفظ کردیم و از تخریب آن جلوگیری کردیم