حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور امشب در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، با تاکید بر اهمیت ریاست‌جمهوری در کشور، گفت: مردم در این انتخابات عالی‌ترین مدیر اجرایی کشور را برای 4 سال بر می‌گزینند. 

وی افزود: مسئولان اجرایی نیز وظیفه دارند، در چارچوب قوانین و مقررات زمینه برگزاری سالم و پرنشاط انتخابات را فراهم کنند و مدت‌هاست مسئولان اجرایی در این زمینه تلاش می‌کنند. 

عضو کمیته بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هدف قانون‌گذار از این کار صرفه‌جویی در هزینه‌های انتخابات نامزدهاست، اظهار داشت: معنایی ندارد که نامزدها میلیاردها یا صدها میلیون تومان هزینه کنیم تا یک کاندیدا خود را به مردم معرفی کند و چنین زمینه‌ای را صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری ها می‌توانند فراهم کنند. 

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: کمیسیون بررسی انتخابات ریاست‌جمهوری وظیفه قانونی بر عهده دارد تا به صورت یکسان در اختیار نامزدها قرار دهد و کاندیداهای محترم نیز از این فرصت ارزشمند حداکثر استفاده لازم را ببرند. 

وی با بیان اینکه انتظار مردم از کاندیداهای محترم این است که در برنامه‌های متنوع صدا و سیما از گفتگوی رو در رو تا مناظره‌ها و پاسخ به سوالات رعایت نکاتی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری، قانون‌گذاران و آحاد ملت است داشته باشند، گفت: رعایت مر قانون و اصول اخلاق اسلامی باید مورد تاکید و توجه نامزدهای محترم قرار گیرد. 

دادستان کل کشور در پایان از تشکیل کمیته‌ای به ریاست دادستان کل کشور برای رسیدگی به تخلفات ستادهای نامزدهای انتخابات در تهران و سایر شهرستانها خبر داد و گفت: ما در این مسئله جدی هستیم و ستادهای نامزدها به گونه‌ای عمل کنند که تخلفی آنان سر نزند.