سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در روز 5 اسفند، اظهار داشت: مجمع 3 هزار نفره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جلوه‌ای از احترام به نظرات بدنه اجتماعی در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان علیرغم شعارهای پرطمطراقی که می‌دهند تاکنون هرگز چنین شیوه‌ و سازوکاری را تجربه نکرده‌اند. آنها غالباً به شکل سازمانی تصمیمات را متمرکز و از بالا می‌گیرند و به عوامل خود ابلاغ می‌کنند تا بدون چون و چرا اقدام کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: در مواردی هم که بین اصلاح‌طلبان، کارگزاران و اعتدالیون اختلاف نظر پیش می‌آید به دو یا سه نفر پدرخوانده مراجعه می‌کنند تا آنها تکلیف را معین کنند و وظیفه بقیه اجرای اوامر است، همان‌طور که در دوره گذشته به آقای عارف دیکته کردند که باید انصراف دهد و شرایط را هم به گونه‌ای طراحی کردند که فرد یا طیفی توانایی اعلام نظر مغایر ندارد.

حسینی تصریح کرد: در جمع نیروهای ارزشی معمولا توجه به دیدگاه‌های فعالان سیاسی در تهران و استان‌ها مد نظر بوده و این بار به شکل تکامل یافته و سامان‌دهی شده این تبادل‌نظر و مشارکت عمومی در اتخاذ تصمیمات عملیاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: البته اصلاح‌طلبان این بار با خالی بودن جای آقای هاشمی‌رفسنجانی با مشکلات جدی مواجه هستند و ریزش شدید آرای روحانی به خاطر عدم تحقق وعده‌های فراوان و ناکارآمدی و ضعف دولت‌مردان خسته و بی‌انگیزه، مزید بر علت شده و نوعی سردرگمی در آنها به وجود آورده است.

سخنگوی جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا) ادامه داد: آنها از سویی اعلام حمایت قاطع از کاندیداتوری روحانی می‌کنند، از دیگر سو برخی موضوع کاندیدای کمکی، یدکی، ضربه‌گیر و در سایه را مطرح می‌کنند، چون می‌دانند روحانی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات اساسی مردم باشد، لذا سعی می‌کنند افراد دیگری را به میدان بفرستند تا با حمله به رقبا و طرح مسائل حاشیه‌ای و جنجالی و هراس‌افکنی از ترفند نخ‌نما شده جنگ، بتوانند «دوپینگ سیاسی» کنند.

حسینی تنها امید حامیان دولت را تفرقه‌افکنی در بین نیروهای متدین و ولایتمدار و تکرار سناریوی سال 92 و استفاده از پراکندگی و بلاتکلیفی مردم دانست و گفت: به نظر می‌رسد با مکانیزم مردم‌سالارانه جبهه مردمی، این تدبیر و امید اصلاح‌طلبان نیز به یأس مبدل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه 5 اسفند در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی 2 انتخابات مهم با حضور منتخبان تمامی اقشار و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که موجب تسهیل و تسریع امور انتخاباتی در این جبهه و موجبات دلگرمی وفاداران به مکتب ناب امام ، انقلاب و رهبری می‌شود.

رئیس کمیته هنرمندان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ابتدا شورای مرکزی جبهه که 31 نفر از جمله جوانان و بانوان را در بر دارد با رای مجمع عمومی تعیین و سپس از میان اسامی حدود 50 نفر که برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری مطرح شده‌اند، 10 گزینه انتخاب می‌شود تا در نشست بعدی برنامه خود را ارائه دهند و با لحاظ شاخص‌ها و نیز بررسی‌های میدانی این تعداد به 5 نفر تقلیل یابد. در نهایت با سازوکار تعیین شده گزینه نهایی جبهه برای حمایت یکپارچه فعالان سیاسی و نیروهای مردمی انتخاب می‌شود تا با تقدیم برنامه جامع و تحول‌آفرین و تیم کارآمد در معرض آراء ملت شریف ایران قرار گیرد.

حسینی ابراز امیدواری کرد که اجتماع بی‌بدیل امروز آغازی مبارک بر رویداد مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات سال 96 باشد و پایان‌بخش اختلاف سلایق نیروهای دلسوز انقلابی و نوید‌بخش انتخاباتی تاریخی باشد.