مسعود رضایی اظهار داشت: در حال حاضر 16 صندوق مالی کشور در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارند که می‌توان گفت همگی در حالت مرگ واقع شده‌اند.

این نماینده مجلس برای نمونه ورشکستگی صندوق فولاد کشور را مثال زد و خاطرنشان کرد: این صندوق 86 هزار عضو دارد که نمی‌تواند پاسخگوی آن‌ها باشد و دولت مجبور شده بار آن را به دوش گیرد.

وی افزود: دولت در ابتدا می‌خواست بار این صندوق را به دوش تأمین اجتماعی بیندازد که با مخالفت شدید نمایندگان مجلس روبه‌رو شد، چراکه ما به‌هیچ‌وجه راضی به برداشتن پول کارگران و هزینه کردن در جای دیگر نبودیم که شوربختانه باید گفت که دولت‌ها در این چندساله بارها به این صندوق دست‌درازی کرده و در حال حاضر یک بدهی 120 هزار میلیارد تومانی به آن دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس دولت را موظف به پرداخت بدهی خود به صندوق تأمین اجتماعی کرده، اظهار داشت: رعایت حق‌الناس و حق کارگران زحمت‌کش ما را بر آن داشت که در برنامه ششم قانونی را تصویب کنیم که دولت را موظف می‌کند در اسرع وقت با توجه به منابع خود، این بدهی را بپردازد که سازوکار خاص خود را دارد و دولت نمی‌تواند از آن پا پیش بکشد.

رضایی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه ششم توسعه در مجلس، گفت: بررسی این برنامه در مجلس به پایان رسید و منتظر ارجاع آن از شورای نگهبان هستیم تا با رفع ایرادهای احتمالی، به‌صورت یک قانون پنج‌ساله درآید.

وی لایحه تحویلی دولت در مورد برنامه ششم به مجلس را در ابتدا بسیار ضعیف ارزیابی و تصریح کرد: لایحه‌ای که دولت درباره برنامه ششم به مجلس آورد، بسیار ضعیف بود و نمایندگان را مجبور کرد با اضافه کردن مواردی، بر مایه آن بیفزایند و با تلاشی که در سه نوبت‌کاری روزانه صورت گرفت، درنهایت این لایحه به یک برنامه قوی و راهگشا تبدیل شد و به شورای نگهبان رفت.

رضایی درباره برخی موارد برنامه ششم نیز خاطرنشان کرد: در این برنامه سعی شد که چالش‌های اجتماعی مانند کودکان کار، زنان بی‌سرپرست، مسائل مربوط به طلاق و افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و... پررنگ دیده شود و مصوبات خوبی در این زمینه‌ها برای کمک بیشتر به افراد ذی‌نفع داشتیم.

این نماینده مجلس همچنین توجه به حقوق بازنشستگان و نزدیک کردن آن به حقوق شاغلان را نیز از مواردی دانست که در برنامه ششم به آن توجه شده و در همین رابطه اضافه کرد: قانونی را در برنامه گنجاندیم تا دولت طوری برنامه‌ریزی کند که در یک بازه پنج ساله، حقوق بازنشستگان با شاغلان تنها 10 درصد تفاوت داشته باشد.

وی در پاسخ به این دیدگاه که مسائلی در مورد وابستگی خارجی در برنامه ششم مطرح می‌شود نیز، گفت: ما باید واقعیت‌ها را قبول کرده و بدون ایجاد وابستگی، از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برای رونق اقتصاد و کم کردن بیکاری استفاده کنیم که باید بگویم اولویت ما با سرمایه‌گذاران داخلی است، اما آنجا که نیاز کشور جوابگو نباشد چاره‌ای جز جذب سرمایه‌های خارجی نداریم.

رضایی در مورد بیکاری‌های موجود در کشور اظهار داشت: بنده همیشه شرمنده قشر جوان و تحصیل‌کرده مملکت هستم که نمی‌توانیم برای آنان شغل ایجاد کنیم و امیدواریم با رویکرد خوبی که در برنامه ششم توسعه دیده‌شده، این مشکل نیز به کمترین حد خود برسد.