جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص هم زمانی نامه کری به ترامپ برای فشار بر ایران با نامه برخی سران اپوزیسیون خارج نشین که از ترامپ درخواست کردند به جای پاره کردن برجام ایران را تحت فشار تحریم های حقوق بشری قرار دهد و به طور کلی با این شرایط استمرار روند اعتماد به معامله با غرب و آمریکا گفت: در متن و مقدمه توافق انجام شده سه جا تصریح شده است که 1+5 بعد از انعقاد این توافق حق تمدید و اضافه کردن تحریم ها را به هیچ عنوان نخواهد داشت بنابراین هر اقدامی که تاکنون پس از اجرایی شدن برجام صورت گرفته نقض برجام بوده است.

 

وی بارزترین نمونه نقض برجام را تمدید قانون ISA دانست و تصریح کرد: به هر حال طرف مقابل این تحریم ها را به بهانه حقوق بشر و موشکی ادامه  خواهد داد این در حالی است که با این اقدامات گره ای به گره های خود اضافه می کند و جمهوری اسلامی در این مسیر ثابت کرد که به وظیفه خود عمل و پای عهد خود خواهد ایستاد.

 

کریمی قدوسی ادامه داد: در فرآیند سپری شده طرف مقابل هم نشان داد نقض عهد جزئی از جوهره وجودی نظام سلطه آمریکایی هاست و این اقدام نه تنها در برابر ایران بلکه در تمام دنیا هر جا که پای منافع ملی آنها در میان باشد این منافع را بر همه چیز ترجیح خواهند داد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه منظور از منافع ملی آمریکا را همان نظام سرمایه داری مانند شرکت راک فلر و لابی های صهیونیستی عنوان کرد و گفت: بر اساس این فرآیند این راه ادامه می یابد و تمدید تحریم ها سبب نخواهد شد که جمهوری اسلامی از اقدامات خود صرف نظر کند.

 

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما آمریکایی ها در این نوع تهدیدات هیچ غلطی نمی کنند و شاهد این مدعا آن است که تئوری پردازان آمریکایی و حتی اعضای پنتاگون ورود آمریکا به منازعه نظامی با ایران را مطلقا تجویز نمی کنند.

 

کریمی قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هم باید با اقتدار و اقدام موثر حقوق ملت خود را حفظ و پاسخ مناسب خود را به نقض عهد آمریکایی ها ارائه دهد.