در کنار فضای غالب بر گروه های سیاسی در آمریکا، رسانه های فارسی زبان اروپایی نیز همواره باورشان نمی شد که یک دیوانه رئیس جمهور آمریکا شود و تمام برنامه سازی هایشان را حول پیروزی کلینتون ساماندهی کرده بودند.

حال با پیروزی ترامپ یک فضای خفقان در رسانه های فارسی زبان غربی حاکم شده است.اما سلطنت طلبان به عنوان پیشقراولان همراهی با اسرائیل دست کمک و لبیک خود را به سوی ترامپ دراز کردند.

رضا پهلوی که تقریبا هیچ جایگاهی در فضای اپوزوسیون نظام ایران ندارد و از وی تنها به عنوان یک کارشناس رسانه ای بهره برده می شود طی نامه ای به ترامپ، همراهی خود را به وی اعلام میکند.البته این همراهی نه از حیث جایگاه ترامپ بلکه از حقارت جریان سلطنت طلب است.

رسانه های ضد انقلاب نامه ربع پهلوی را اینگونه پوشش دادند:

آقای پهلوی با انتقاد از سیاست‌های حکومت ایران در منطقه و در برخورد با مخالفان داخلی نوشته است: "چاره نه جنگ است و نه حفظ وضعیت موجود. بهترین سیاست برای شکست اسلام سیاسی حمایت از اراده دموکراتیک مردم ایران است و یک بار برای همیشه آغاز گفتگویی واقعی با نیروهای سکولار و دموکرات."رضا پهلوی گفته است که برای دور شدن خطر جنگ از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی حمایت کرده است، اما در عین حال این بیم وجود دارد که با این توافق دست حکومت ایران برای سرکوب داخلی و پیشبرد سیاست‌های سلطه‌جویانه در منطقه باز شود.او همچنین به نگرانی‌های پیشین خود درباره احتمال استفاده حکومت ایران از منابع مالی آزادشده پس از رفع تحریم‌ها برای تامین مالی "تروریسم " اشاره کرده است.

رسانه های ضد انقلاب در ادامه یاد آور شدند:دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به شدت از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و آن را "بدترین توافق تاریخ توافق‌ها" خوانده است. به گفته یک مشاور آقای ترامپ او خواهان بازبینی توافق هسته‌ای ایران است.

ایران می‌گوید توافق هسته‌ای یک توافق چندجانبه است و دولت آمریکا به تنهایی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

رضا پهلوی، که نامه را از جانب شورای ملی ایران (برای انتخابات آزاد) امضا کرده، ابراز امیدواری کرده است که آقای ترامپ به امیدهای مردم ایران توجه داشته و از "مبارزه هموطنان برای صلح، آزادی و دموکراسی پشتیبانی کند."

رضا پهلوی دیوانه در حالی امید مردم را متوجه ترامپ می داند که در روزهای اخیر درون کشور آمریکا شورش های گسترده ای نسبت به انتخاب وی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا صورت پذیرفته است.