بهروز نعمتی نماینده تهران ، از طیف اصولگرایان معتدل و نزدیک به علی لاریجانی تأکید کرد که حسن روحانی قطعاً گزینه اصولگرایان معتدل در سال 96 خواهد بود.

 

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:


آقای باهنر قبلاً اعلام کرده بود که نامزد نهایی اصولگرایان در سال 96 قطعاً آقای روحانی نخواهد بود. شما به عنوان قسمتی از جریان اصولگرایی فکر می‌کنید چقدر بر این نظر در این جریان اجماع وجود دارد؟
این صرفاً نظر آقای باهنر است، من فکر نمی‌کنم نظر همه اصولگرایان باشد. به هر حال آقای مهندس باهنر یک نیروی زبده سیاسی است و قطعاً از قبل هم نقاط قوت این حرف را سنجیده‌ و هم نقاط ضعف آن را. اما آنچه  مسلم است، این است که طیف قابل توجهی از اصولگرایان در صورت کاندیداتوری آقای روحانی برای سال 96، از ایشان حمایت خواهند کرد. همان‌طور که ایشان سال 92 هم حامیان جدی و قابل توجهی در میان اصولگرایان داشت. قطعاً برای سال 96 وزن اصولگرایانی که حامی آقای روحانی خواهند بود، از سال 92 بیشتر است. خصوصاً در این میان نقش اصولگرایان معتدل جدی است، مگر اینکه آقای باهنر و دیگرانی در جریان اصولگرایی، این طیف را اصولگرا ندانند.
اصولگرایان معتدل تصمیم خود را در این خصوص گرفته‌اند؟
خیلی طبیعی است که معتدلین اصولگرا حامی آقای روحانی در سال 96 باشند. به این دلیل که در شرایط فعلی عملاً گزینه‌ای بهتر و مؤثرتر از ایشان از نظر این جریان نیست. هم به این جهت که ایشان از نظر اصولگرایان معتدل کارنامه موفقی از نظر اجرایی در دوره خود داشته‌اند و هم به لحاظ تلاشی که برای حفظ آرامش سیاسی کشور انجام دادند. قطعاً هر مدیر اجرایی در این سطح دارای نقاط ضعفی هم هست که قابل کتمان نیست اما نکته مهم برای ما این است که برآیند عملکرد و کارنامه آقای روحانی را موفق می‌دانیم. دوستان ما انتقاداتی را نسبت به این کارنامه دارند، مثلاً می‌گویند اوضاع اقتصادی خوب نیست که این نکته را ما خیلی بهتر می‌دانیم و سال‌هاست آن را عنوان می‌کنیم، اما همزمان متوجه هستیم که دولت در چه شرایطی کشور را تحویل گرفت و با چه سختی‌هایی آن را اداره کرده است. حرف آقای باهنر به نمایندگی از طیف خاصی متشکل از جامعه مهندسین، پایداری‌ها و گروه‌هایی از این دست است و قطعاً نمی‌توان آن را به کل جریان اصولگرا منتسب کرد.