به گزارش پارس به نقل از ایرنا، متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت دوست صدیق، برادر، همسنگر سال های مبارزه و همکار عزیز آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث تأسف و تألم خاطر شد.

شخصیت بزرگواری که در دامان پدر شریفشان، حاج شیخ غلامرضا واعظ طبسی، از وعاظ و خطبای زمان، پرورش یافت و علاوه بر تحصیل علوم دینی از محضر بزرگان حوزه های علمیه، از نخستین روزهای شروع نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) در صف اول و همیشه هسته مرکزی فعالیت های انقلابی در مشهد مقدس بود و با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مؤثرترین شخصیت ها برای تثبیت نظام، به ویژه در منطقه ی شرق کشور بود.

حکم امام (ره) به ایشان برای اداره آستان قدس رضوی، مدیریت حوزه علمیه بزرگ مشهد مقدس و تداوم آن در دوران رهبری آیت الله خامنه ای، نشان از مدیریت پویا و کارآمدشان داشت که طرح عظیم توسعه حرم رضوی و حفظ و توسعه موقوفات آستان قدس رضوی از ماندگارترین کارهای مدیریتی شان است.

اینجانب با تسلیت این مصیبت به رهبر بزرگوار انقلاب، مردم سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی حوزه های علمیه، مخصوصا حوزه علمیه مشهد، اعضای خانواده محترم ، همسر و فرزندان محترم شان و آرزوی علوّ درجات، همجواری با اولیاء و صلحای الهی را در جوار حضرت حق برایشان خواستارم. امیدوارم مسئولان آستان قدس رضوی، اهداف و طرح های ناتمام ایشان را برای ساخت و توسعه ی حرمی بی نظیر ادامه دهند که می تواند یکی از بزرگترین پروژه های ایرانی ـ اسلامی در جهان تشیّع باشد.»

لازم به یادآوری است که محمد هاشمی، برادر و رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نمایندگی از ایشان در مراسم تشییع پیکر تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ (سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی) شرکت می کند.

آیت الله واعظ طبسی عصر روز جمعه؛ هفتم اسفند ماه، بر اثر مشکل تنفسی بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد مقدس منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت و امروز پس از یک هفته دار فانی را وداع گفت.

آیت الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی و تولیت آستان قدس رضوی در سال 1314 در مشهد مقدس و در خانواده ای مذهبی و روحانی متولد شد.

آیت الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره به عنوان یکی از استوانه های نظام مقدس مورد توجه قرار داشته و از سوی امام خمینی (ره) به عنوان نماینده معظم له در خراسان بزرگ و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و پس از رحلت آن بزرگوار، این حکم از سوی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تایید شد.

وی علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی در نهادهای مقدسی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و دوره سوم مجلس خبرگان رهبری عضویت و ریاست حوزه علمیه خراسان را به عهده داشت و در جهت اعتلای اسلام و نظام مقدس اسلامی تلاش بسیار کرد.