به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا مصری، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس  گفت: در قانون به صراحت آمده است اگر دولت تا 15 آذر ماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس نکرد باید لایحه چند دوازدهم را به مجلس ارائه کند.

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجایی لایحه بودجه بر پایه درآمد ها بنا می شود و هزینه ها بعد از تعیین درآمدها مشخص خواهد شد از این رو دولت برای تدوین بودجه در بخش درآمدها منتظر به فرجام رسیدن برجام و مشخص شدن قیمت نفت در جهان ماند و این خود از دلایلی است که باعث شد تا دولت لایحه بودجه دیرتر از موعد مقرر به مجلس تقدیم کند.

مصری ادامه داد: دولت بر اساس قانون تا آخر اسفند حق دارد از بودجه سال 94 کل کشور دریافت داشته باشد و هزینه به مردم بدهد  اما از اول فروردین برابر قانون نه حق دریافت و نه حق پرداخت خواهد داشت از این جهت دولت باید لایحه چند دوازدهم به مجلس ارائه کند.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه اگر دولت لایحه چند دوازدهم را به مجلس تقدیم نکند از فروردین ماه بخواهد دخل و تصرفی در امور مالی داشته باشد باید در دیوان محاسبات پاسخگوی رفتار خود باشند.

مصری گفت: دولت نمی تواند در تقدیم لایحه چند دوازدهم اجتناب کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در خصوص اینکه از آنجایی که دولت طبق قانون باید لایحه چند دوازدهم را به مجلس تقدیم کند چرا از ارائه این لایحه به مجلس سرباز زده است؟ یادآور شد: معتقدم دولت فکر می کند مجلس می تواند تا پایان سال لایحه بودجه را تدوین و تصویب کند و اعضای هیئت دولت صبر کرده اند اگر مجلس نتواست لایحه بودجه را تا پایان سال تصویب کنند لایحه چند دوازدهم را تقدیم مجلس کند.

مصری اذعان داشت: از آنجایی که بررسی و تصویب لایحه چند دوازدهم وقت زیادی از نمایندگان نمی گیرد و در عرض نیم ساعت بررسی و تصویب می شود و معتقدم دولت تا پایان اسفند ماه لایحه چند دوازدهم را به مجلس تقدیم می کند.