به گزارش پارس به نقل از میزان ؛  مراسم تظاهرات ضد استکباری یوم الله 13 آبان در تهران از ساعت 10 صبح امروز، چهارشـــنبـه 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ( واقع درخیابان آیت الله طالقانی ، تقاطع خیابان شهید مفتح ) ، با سخنرانی حجت‌الاسلام  ســید ابراهیم رئـیســی دادستان کل کشور و مداحی مادحان و ذاکران برگزار می‌شود.

دانشجویان از ساعت 9 امروز از مقابل سردر دانشگاه تهران به سمت محل تجمع در مقابل لانه جاسوسی راهپیمایی خواهند کرد.

پس از دستاورد برجام از مذاکرات ایران و 5+1، عده ای از سیاسیون در داخل و خارج کشور از حذف شعار راهبردی "مرگ بر آمریکا" صحبت کرده و معتقد به شکسته شدن تابوی "مذاکره با آمریکا" بودند و این در حالی است که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود تاکید کردند که "مذاکره با آمریکا صرفا در موضوع هسته ای است و مبارزه ما با آمریکا که مصداق بارز استکبار است ادامه خواهد داشت؛ زیرا مبارزه با استکبار طبق آیات قرآنی تعطیل پذیر نیست."

عده ای می خواهند شعار کلیدی و راهبردی "مرگ بر آمریکا" را حذف کنند

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه شعارهای امسال 13 آبان باید به مراتب پررنگ تر و محکم تر از سال های گذشته باشد، اظهار داشت: استکبارستیزی رکن اصلی انقلاب اسلامی است و اگر آن را رها کنیم از عدالتخواهی انقلابمان عدول کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه رفتار خصمانه و مستکبرانه آمریکا در مقابل ایران نه در هنگام مذاکرات و نه بعد از آن هیچ تغییری پیدا نکرده، گفت: اگر می بینیم که مقامات آمریکایی در برخی از عرصه ها مجبور به پذیرش حرف ایران می شوند، تنها و تنها بدلیل اقتدار روزافزون ملت ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: عکس العمل و قاطعیت مردم ایران در فضای پسابرجام بسیار مهم است و عده ای می خواهند با تلقین اینکه آمریکا دیگر آن خصومت های گذشته را ندارد، شعار کلیدی و راهبردی "مرگ بر آمریکا" را حذف کنند.

نجابت همچنین در خصوص موضع گیری های اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه دولت عربستان سعودی در قبال ایران گفت: در فضای سیاسی نباید برای اظهار نظر هر مسئولی ارزش قایل شد و به آن بها داد.

وی با بیان اینکه شرایط موجود یمن بدلیل حمایت آمریکا و حماقت سعودی ها پیش آمده است، خاطرنشان کرد: اکنون شاهدیم که ارتش مسلح سعودی در برابر دستان خالی انصارالله یمن نمی تواند کاری از پیش ببرد و در این شرایط اظهار نظر وزیر خارجه عربستان مبنی بر توانایی این کشور برای مقابله با ایران، مضحک به نظر می رسد.

دلیلی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا در یوم الله 13 آبان وجود ندارد

همچنین حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان، با بیان اینکه ملت ایران در هفتاد سال گذشته با گوشت و پوست و استخوان خود، ظلم ها و جنایت های آمریکا را حس کرده اظهار داشت: هیچ دلیلی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا در یوم الله 13 آبان وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: کودتای 28 مرداد و برکناری دکتر مصدق، غارت و چپاول اموال مردم، تصویب قانون خفت بار کاپیتولاسیون، کمک بی شائبه و مستقیم به رژیم پهلوی و ساواک، حمایت علنی از فعالیت های گروهک های منافقین، خارج کردن گروه های معاند ملت ایران از لیست تروریست ها، تجهیز گروههای مسلح تروریستی در افغانستان و پاکستان، پرتاب موشک به سمت هوایپیمای مسافربری ایرباس بر روی دریای خلیج فارس، حمایت تمام قد از صدام، ایران هراسی و اسلام هراسی گسترده در صنعت سینمایی "هالیوود"، ترور دانشمندان هسته ای، حمایت و تجهیز فتنه گران داخلی در سالهای 78 و 88 و همچنین تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی و دارایی های ملت ایران، گوشه ای کوچک از اسناد ظلم و جور آمریکا علیه ملت ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتماد دکتر مصدق به آمریکایی ها و ضربه خوردن از این اعتماد عنوان کرد: در دوره های گذشته نیز شاهد اعتماد برخی از دولتمردان جمهوری اسلامی به آمریکا بوده ایم که در نتیجه آن کشور ما به محور شرارت در منطقه تبدیل شد.

طلا در پایان نیز با بیان اینکه آنها که طرفدار حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند، باید دلیل و نمونه ای بر تغییر رفتار خصمانه آنها نسبت به ما بیاورند، خاطرنشان کرد: اعتماد به آمریکا همواره نتیجه معکوس داده و اگر فرد یا گروهی هنوز در صحت این امر تردید دارد، می تواند نگاهی به کشورهای پیرامونی و سرنوشت دست نشانده های آمریکا در منطقه بیندازد.

شعار "مرگ بر آمریکا" شاه کلید اقتدار ایران اسلامی

 

محمدرضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان، در خصوص یوم الله 13 آبان و مراسمی که قرار است در مقابل لانه جاسوسی در این روز برگزار شود اظهار داشت: دست اندرکاران برگزاری مراسم 13 آبان در خیابان طالقانی و روبروی لانه جاسوسی سابق آمریکا، باید امسال به شکلی با شکوه و پرعظمت و با زیرکی و هوش فراوان این مراسم را برگزار کنند تا جای هیچ گونه حرف و حدیثی در خصوص حذف شعار محوری "مرگ بر آمریکا" باقی نماند.

وی با بیان اینکه "استکبارستیزی" همواره کلیدواژه امام راحل و مقام معظم رهبری در موضوع دشمن شناسی بوده و ایالات متحده آمریکا نیز همیشه به عنوان مصداق اتم و بارز این خوی مستکبرانه بوده عنوان کرد: در شرایط پسابرجام، دولت آمریکا و شرکت ها و کمپانی های وابسته به آن، قطع به یقین درصدد نفوذ به کشور و ارکان تصمیم گیرنده و تصمیم ساز آن خواهند بود.

محسنی ثانی در پایان با اشاره به قدرت بلامنازع ایران در منطقه غرب آسیا و الگو گیری سایر کشورها از ایران خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که چشم امید مظلومان و مستضعفان منطقه به ایران دوخته شده، حیف است که با حذف شعار "مرگ بر آمریکا" که شاه کلید اقتدار ایران محسوب می شود، امید کشورهای منطقه از خودمان را نامید کنیم.

خبر در حال تکمیل است