به گزارش پارس «عبدالله عبداللطیف عبدالله» معاون وزیر امور خارجه بحرین اعلام کرد که در اعتراض به مواضع اخیر تهران، «محمد رضا بابایی» کاردار سفارت ایران در منامه را احضار و اعتراض رسمی بحرین را به وی ابلاغ کردیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین «بنا»، معاون وزارت خارجه بحرین مدعی شد که مواضع اخیر «سید علی خامنه‌ای» مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دخالت در امور داخلی کشورش بوده و بر خلاف قوانین سازمان ملل به شمار می‌روند.

عبدالله بدون در نظر گرفتن مواضع خصمانه مقامات کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران، مواضع تهران را غیر مسئولانه توصیف کرد و لزوم توقف فوری آنها را خواستار شد.

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می دهند.

مقامات منامه مواضع حمایتی تهران از محرومان و ستمدیدگان منطقه را دخالت در امور داخلی‌اش می‌نامد.